نوشیدنی های شیرین 4 مشکل بزرگ برای تان ایجاد می کنند/ اگر بدانید نمی خورید

خط سلامت: نوشیدنی های شیرین شده با شکر اثرات مخرب زیادی در سلامت جسمانی دارند. استفاده از این نوشیدنی ها در دراز مدت مشکلات زیادی برای افراد به وجود می آورد.

نوشیدنی های شیرین 4 مشکل بزرگ برای تان ایجاد می کنند/ اگر بدانید نمی خورید

نوشیدنی های شیرین شده با شکر ​ موجب ایجاد انواع بیماری های جسمی و روانی در افراد می شوند.

به گزارش خط سلامت این نوشیدنی ها انواع متنوعی دارد که تاثیرات آنها در این مطلب بررسی شده است.

نوشیدنی شیرین شده با شکر

بدترین غذا برای سلامت مغز نوشیدنی های شیرین شده با شکر است. مصرف نوشیدنی های شیرین شده با شکر با خطر بالاتر اختلال عملکرد متابولیک، سکته مغزی، زوال عقل و افسردگی مرتبط است.

نوشیدنی های شیرین شده با شکر که باید از آن اجتناب شود شامل نوشابه، نوشیدنی های انرژی زا، قهوه، بسیاری از آب میوه ها و مکمل های ورزشی است.

نوشیدنی های شیرین شده با شکر گروه بزرگی از نوشیدنی ها هستند که با اشکال مختلف قند (به عنوان مثال، گلوکز، فروکتوز، شربت ذرت، شربت ذرت با فروکتوز بالا، شکر ذرت و... ) شیرین می شوند. این نوشیدنی ها بسیار فراگیر هستند و جزو محبوب ترین نوشیدنی های موجود در بازار هستند.

این مایعات تخلیه مغز به عنوان نوشیدنی های انرژی زا، نوشیدنی های قهوه، نوشابه، نوشیدنی های میوه ای، ورزشی و... به بازار عرضه می شوند. 

مضرات نوشیدنی های شیرین شده با شکر

کاهش متابولیسم 

یکی از یافته‌ ها در تحقیقات روی نوشیدنی های شیرین شده با شکر ارتباط آنها با افزایش وزن ناسالم است. در کودکان و بزرگسالان، نوشیدنی های شیرین شده با شکر به معنای افزایش وزن بیشتر است.

تحقیقات مصرف نوشیدنی های شیرین شده با شکر را با خطر ابتلا به دیابت نوع 2 مرتبط می کند. داده‌های مربوطه نشان می‌دهد با افزایش وزن، مغز به تشخیص قند سالم از نوشیدنی های شیرین شده با شکر مشکل بیشتری داشته باشد که منجر به چرخه پیش‌ خور می‌ شود.

چاقی، دیابت و اختلالات متابولیک عمومی همگی ناشی از مصرف نوشیدنی های شیرین شده با شکر هستند و هر یک از اینها یک عامل خطر ثابت برای بیماری های مغزی مانند افسردگی و زوال شناختی هستند.

سکته

مشکلات عروقی، از جمله فشار خون بالا و سکته مغزی، به طور باورنکردنی به مغز آسیب می زند. هر یک از اینها به زوال عقل کمک می کند. 

زوال عقل 

با آسیب رساندن به سلامت متابولیک، اختلال در سیستم عروقی مغز و افزایش التهاب، جای تعجب نیست که مصرف بیشتر نوشیدنی های شیرین شده با شکر با خطر زوال عقل مرتبط است.

افسردگی 

افسردگی صدها میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. در بیشتر موارد، مراقبت استاندارد مبتنی بر داروها و روان درمانی است. مصرف نوشیدنی های شیرین شده با شکر با خطر قابل توجهی از افسردگی بالینی مرتبط است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان