این سه گروه ماده غذایی برای دیابتی ها معجزه می کند

خط سلامت: قند خون قند مصرفی سلول های بدن است. متعادل کردن قند خون برای حفظ سطح انرژی، سلامت کلی و پیشگیری از بیماری‌های مزمن مانند دیابت بسیار مهم است.

این سه گروه ماده غذایی برای دیابتی ها معجزه می کند

قند خون به وسیله رژیم غذایی و سبک زندگی سالم کنترل می شود. سطح قند خون خیلی بالا یا خیلی پایین منجر به مشکلات سلامتی می شود.

به گزارش خط سلامت قند خون به وسیله توصیه های غذایی متعادل می شود.

قند خون و رژیم غذایی

قند خون به وسیله غذاهایی با شاخص گلیسمی پایین (GI) تنظیم می شود. غذاهای با شاخص گلیسمی پایین (GI) مانند غلات ، آجیل، دانه ها و بیشتر میوه ها و سبزیجات، گلوکز را به آرامی آزاد می کنند و از افزایش قند خون جلوگیری می کنند. گنجاندن این غذاها در رژیم غذایی به تثبیت سطح انرژی کمک می کند.

ماده های غذایی کلیدی برای کنترل قند خون

 فیبر: فیبر نقش مهمی در تعادل قند خون دارد. فیبر موجود در جو دوسر، حبوبات و برخی میوه‌ها به کاهش سرعت جذب کربوهیدرات و آزادسازی گلوکز کمک می‌کند. هدف از رژیم غذایی غنی از فیبر کنترل قند خون و  سلامت گوارش است.

 پروتئین: پروتئین برای مدیریت قند خون ضروری است. پروتئین به فرایند هضم کمک می کند و سطح قند خون را بعد از غذا تثبیت می کند. منابع پروتئین مانند مرغ، ماهی و حبوبات، انتخاب های عالی هستند. ترکیب پروتئین با کربوهیدرات ها از افزایش سریع قند خون جلوگیری می کند.

چربی های سالم: غذاهای حاوی چربی های سالم مانند آووکادو، آجیل، دانه ها و روغن زیتون برای خون حیاتی هستند. افزودن چربی‌های سالم به وعده‌های غذایی باعث سیری می شود و احتمال پرخوری را کاهش می دهد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان