کرونای طولانی مدت را می شناسید؟

خط سلامت: آنفولانزا بیماری شایع در فصول سرد سال است که ممکن است افراد آن را از کرونا تشخیص ندهند.

کرونای طولانی مدت را می شناسید؟

آنفولانزا علائمی شبیه به کرونا دارد و بر سیستم ایمنی تاثیر می گذارد.

به گزارش خط سلامت آنفولانزا اگر زمان زیادی طول بکشد وضعیتی شبیه به کرونا ایجاد می کند. با این حال آنفولانزا و کرونا شباهت ها و تفاوت های زیادی با هم دارند.

آنفولانزا و شباهت با کرونا

آنفولانزا ویروسی است که بر بخش های مختلف بدن  تأثیر می گذارد، که اغلب منجر به مشکلات سلامتی طولانی‌مدت می‌شود، بیماری که به عنوان «کووید طولانی» شناخته می‌شود.

مقایسه‌های مکرری بین کرونا و آنفولانزا، به‌ویژه در مورد علائم رایج مانند تب، سردرد، و سرفه انجام شده است. با این حال تحقیقات اخیر اثرات بلند مدت این بیماری ها را شبیه به یکدیگر دانسته اند. این مطالعه که توسط دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن انجام شد، نشان داد در افرادی که با آنفولانزا در بیمارستان بستری شدند ریه ها و راه های هوایی نیز آسیب دیده بودند. ، آنفولانزا مانند کرونا منجر به مشکلات  طولانی‌مدت می شود.

محققان همچنین خاطرنشان کردند خطر سلامتی پس از ماه اول عفونت در بالاترین حد خود قرار دارد و این تصور رایج را که این نوع بیماری ها کوتاه مدت هستند، رد می کنند.

تفاوت آنفولانزا و کرونا

تحقیقات نشان می‌دهد هر دو ویروس می‌توانند منجر به مشکلات طولانی مدت شوند، اما خطر مرگ و سلامتی در کرونا  به طور قابل‌توجهی بیشتر است. بیماران کرونا در مقایسه با مبتلایان به آنفولانزا یک تفاوت کلیدی دارند ، آنفولانزا عمدتاً سیستم تنفسی را تحت تأثیر قرار می دهد، اما کرونا تأثیر بیشتری بر سیستم تنفسی دارد و به طور بالقوه به هر سیستم اندامی آسیب می رساند.

این امر نشان می دهد آنفولانزا در درجه اول یک ویروس تنفسی است. در مقابل، کرونا تهاجمی‌تر است و نه تنها به ریه‌ها، بلکه به سایر اندام‌ها نیز حمله می‌کند و منجر به شرایط شدیدتر یا کشنده‌تر می‌شود که قلب، مغز و کلیه‌ها را نیز درگیر می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان