حمام جو دوسر پایان تمام مشکلات پوست

خط سلامت: جو دوسر یکی از شناخته شده ترین انواع غلات است. مشخص شده است این ماده مغذی نقش مهمی در حفاظت از پوست ایفا می کند.

حمام جو دوسر پایان تمام مشکلات پوست

جو دوسر یکی از مفید ترین انواع غلات است. گنجاندن جو دوسر به رژیم غذایی به درمان بیماری های پوستی مختلف مانند: خارش پوست، خشکی پوست، درماتیت و اگزما کمک می کند.

به گزارش خط سلامت سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA)، جو دوسر را به عنوان عاملی موثر برای حفاظت از پوست تایید کرده است. 

جو دوسر و تاریخچه استفاده از آن

جو دوسر هزاران سال است به عنوان یک درمان طبیعی برای پوست مورد استفاده قرار گرفته است. شواهد نشان می دهد استفاده از جو دوسر به دوران رومیان برمی گردد.

در زمان های گذشته برخی افراد جو دوسر را جوشانده و از مواد ژلاتینی حاصل از آن به عنوان یک ابزار درمانی در حمام استفاده می کردند. این شیوه استفاده از جو دوسر که به حمام جو دوسر معروف است، مزایای فراوانی برای سلامت پوست دارد.

حمام جو دوسر

حمام جو دوسر مدرن به اواسط دهه 1940 برمی گردد.

در آن زمان جو دوسر کلوئیدی بصورت بسته بندی شده برای استفاده در حمام در دسترس عموم قرار گرفت. همچنین در همین زمان بود که مطالعات در مورد فواید جو دوسر برای کاهش خارش و التهاب پوست شروع شد. 

حمام جو دوسر به چه چیزی کمک می کند؟

جو دوسر طیف وسیعی از مواد شیمیایی گیاهی را دربر می گیرد.

 این ترکیبات گیاهی دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، ضد قارچی، پری بیوتیک و ضد خارش هستند. برخی فواید حمام جو دوسر عبارت است از: 

برطرف کردن خارش پوست 

حمام جو دوسر یک درمان خانگی محبوب برای تسکین خارش پوست است. حمام جو دوسر به ویژه برای کاهش خارش ناشی از آبله مرغان، کهیر و آفتاب سوختگی مفید است. 

اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی

تحقیقات نشان داده است ترکیبات موجود در جو دوسر به  کاهش التهاب پوست کمک کند و به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می کند. یک مطالعه نشان داده است حمام جو دوسر میزان التهاب را کاهش می دهد.

کاهش علایم درماتیت آتوپیک ( اگزما)

خواص ضد خارش و ضدالتهابی جو دوسر آن را به درمان مفیدی برای درماتیت آتوپیک تبدیل کرده است،.

چندین مطالعه نشان داده اند محصولات مشتق از جو دوسر، از جمله کرم ها و لوسیون های حاوی جو دوسر کلوئیدی، به مدیریت علایم درماتیت آتوپیک ( اگزما آتوپیک )،  کمک می کنند.

پزشکان اطفال اغلب حمام جو دوسر را به نوزادان و کودکان خردسالی که در معرض ابتلا به درماتیت آتوپیک و اگزما هستند توصیه می‌کنند. 

آیا حمام جو دوسر بی خطر است؟

با اینکه جو دو سر یک آلرژی زای رایج نیست، ولی مشخص شده است برخی افراد نسبت به آن آلرژی دارند. علائم آلرژی به جو دوسر عبارت است از: تحریکات پوستی مانند کهیر، ناراحتی گوارشی و مشکلات تنفسی.

چگونه حمام جو دوسر درست کنیم؟

فراهم کردن حمام جو دوسر نسبتاً ساده است و فقط به چند ماده نیاز دارد.

برای ایجاد حمام جو دوسر، به جو دوسر کلوئیدی و وان یا لگن (برای نوزاد) نیاز است. جو دوسر کلوئیدی را از داروخانه ها قابل خریداری است.

برای درست کردن حمام جو دوسر، وان را حتما با آب ولرم ( نه داغ) پر کنید، سپس جو دوسر کلوئیدی را اضافه کنید؛ تا جایی که در آب ولرم حل شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است .

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان