راز علمی احساس خستگی کشف شد+یافته ها باور نکردنی است

خط سلامت: احساس خستگی که اکثر افراد در طول روز دارند به چه علتی است ؟

راز علمی احساس خستگی کشف شد+یافته ها باور نکردنی است

احساس خستگی که اکثر افراد در طول روز دارند به چه علتی است ؟

به گزارش خط سلامت اکثر افراد فکر می کنند روز خسته کننده ای داشته اند و باید استراحت کنند. اکثر افراد که احساس خستگی می کنند، بیش از نیمی از ساعات بیداری خود را برای مدت طولانی در حالت نشسته یا غیرفعال در محل کار، مدرسه، ماشین یا تماشای تلویزیون گذرانده اند.

احساس خستگی چه علتی دارد؟

دانشمندان تخمین می زنند آمریکایی های 12 ساله به بالا اکنون بیشتر وقت خود را - حدود 8 تا 10 ساعت در روز - صرف نشستن و انجام کارهایی می کنند که به انرژی کمی نیاز دارد. گروه های دیگری که بیشتر می نشینند، نوجوانان و افراد مسن هستند که اکثرا احساس خستگی می کنند.

رفتار بی تحرک - که معمولاً به معنای نشستن یا دراز کشیدن هنگام بیداری است. موجب کاهش عمر ، احساس خستگی و طیف گسترده ای از مشکلات و بیماری های پزشکی می شود.

کاهش احساس خستگی

مطالعات نشان داده اند هر زمانی که از جای خود بلند می شوید و حرکت می کنید، سلامتی تان را ارتقا و احساس خستگی را کاهش داده اید.

دکتر چارلز ای. متیوز- Charles E. Matthews- متخصص طب ورزش و استاد کارولینای جنوبی می گوید: بعضی از افراد به دلیل شغل، مدرسه یا رفت و آمد مجبور به سبک زندگی بی تحرک هستند اما تحقیقات نشان می‌دهد کاهش زمان بی‌تحرکی با فعالیت‌های کوتاه مدت - مانند بلند شدن از روی میز و حرکت در اطراف - با دور کمر کوچک‌تر و سایر شاخص‌های سلامتی و کاهش احساس خستگی مرتبط است.

هنگامی که افراد فعال هستند، حتی برای مدت کوتاه، بدن در حال کار و احساس خستگی کاهش پیدا می کند. دکتر چارلز ای. متیوز- Charles E. Matthews- متخصص طب ورزش و استاد کارولینای جنوبی که فعالیت بدنی و خطر ابتلا به سرطان را مطالعه می کند، می گوید: وقتی افراد در طول روز حرکت می کنند، طیف وسیعی از سیستم ها را در بدن خود درگیر می کنند. ماهیچه ها منقبض و تعادل حفظ می شود.

دکتر چارلز ای. متیوز می‌گوید: وقتی افراد نشسته‌اند، انقباضات عضلانی بسیار پایین می‌آیند و مقاومت بدن در برابر جاذبه کاهش می‌یابد. هنگامی که افراد برای مدت طولانی می نشینید، بدن با کاهش تقاضای فیزیکی سازگار می شود و متابولیسم را کاهش می دهد. وقتی متابولیسم کند می شود، کالری کمتری سوزانده شده و احتمال ذخیره انرژی اضافی به عنوان چربی افزایش می یابد.

احساس خستگی و متابولیسم

بهترین راه برای افزایش متابولیسم، حرکت کردن است. یک مطالعه جدید روی بیش از 650000 بزرگسال نشان داد فعالیت بدنی در اوقات فراغت بدون توجه به وزن افراد با طول عمر بیشتر و کاهش احساس خستگی مرتبط است.

حتی سطح پایین فعالیت بدنی - معادل حدود 10 دقیقه پیاده روی در روز - با افزایش تقریبا 2 ساله امید به زندگی مرتبط است.: سطوح بالای فعالیت - معادل حدود 45 دقیقه پیاده‌روی در روز - با افزایش 4 سال یا بیشترعمر و کاهش احساس خستگی مرتبط است.

نتایج برای کسانی که هم اضافه وزن داشتند و هم ورزش نمی کردند چندان مثبت نبود. دکتر چارلز ای. متیوزمی‌گوید: افرادی که چاق و غیرفعال بودند در مقایسه با افراد با وزن طبیعی که فعال بودند، حدود 7 سال از عمر خود را از دست دادند.

بسیاری از فواید فعالیت متوسط ​​تا شدید مورد مطالعه قرار گرفته است. ورزش متوسط ​​تا شدید باعث پمپاژ قلب و افزایش سطح کلسترول خوب می شود. حرکت با شدت متوسط ​​تا شدید استخوان ها و ماهیچه ها را تقویت می کند و خطر ابتلا به طیف گسترده ای از مشکلات سلامتی از جمله سکته مغزی، دیابت، انواع خاصی از سرطان، پوکی استخوان و آرتریت را کاهش می دهد.

به همین دلیل متخصصان توصیه می‌کنند بزرگسالان حداقل ۲ ساعت و نیم در هفته با شدت متوسط ​​یا ۷۵ دقیقه در هفته در سطح شدید ورزش کنند.

مطالعه ای نشان داد دوره های طولانی نشستن بر طول عمر تأثیر می گذارد حتی اگر ورزش کنید. این مطالعه یک دهه روی بیش از 240000 بزرگسال مورد بررسی قرار گرفت.

دکتر چارلز ای. متیوزمی‌گوید: حتی آنهایی که زیاد ورزش می‌کردند – ۷ ساعت یا بیشتر در هفته – در صورت تماشای مقدار زیادی تلویزیون (بیش از ۷ ساعت در روز) در معرض خطر مرگ ناشی از همه علل یا بیماری‌های قلبی عروقی بودند. این نشان می دهد ورزش همیشه در برابر اثرات نامطلوب نشستن طولانی مدت اثر محافظتی ندارد. اینطور نیست که نشسته اید و کاری انجام نمی دهید یا از نظر بدنی فعال هستید. یک منطقه خاکستری وجود دارد که شامل فعالیت های سبک مانند ایستادن، پیاده روی معمولی یا خرید مواد غذایی است.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان