زمستان را با این 10 نکته خوب تر سپری کنید

خط سلامت: زمستان و ماه‌های سرد اغلب چالش‌های سلامتی مختلفی را به همراه دارد

زمستان را با این 10 نکته خوب تر سپری کنید

زمستان و ماه‌های سرد اغلب چالش‌های سلامتی مختلفی را به همراه دارد، از بیماری‌های فصلی گرفته تا کاهش فعالیت بدن به دلیل آب و هوا.

به گزارش خط سلامت با اقدامات احتیاطی مناسب و تنظیم سبک زندگی، می توانید سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و در فصل زمستان کمتر بیمار شوید.

زمستان و نکات نجات بخش

در اینجا 10 نکته موثر برای حفظ سلامت در زمستان آورده شده است.

رژیم غذایی متعادل

مصرف یک رژیم غذایی مغذی و متعادل در تمام طول سال بسیار مهم است، اما به ویژه در فصل زمستان مهمتر است. مقدار زیادی میوه، سبزیجات، غلات کامل، پروتئین های بدون چربی و چربی های سالم را در وعده های غذایی خود بگنجانید. محصولات فصلی و غذاهای غنی از ویتامین C، ویتامین D و روی را برای تقویت سیستم ایمنی خود انتخاب کنید.

هیدراته بمانید

 حتی اگر هوا سرد است، هیدراته ماندن همچنان ضروری است. روزانه مقدار کافی آب بنوشید تا از عملکردهای بدنرتان پشتیبانی کند. دمنوش‌ها، سوپ‌ها و آبگوشت‌های گیاهی گرم می‌توانند در مصرف مایعات نقش داشته باشند. در عین حال گرما و راحتی را فراهم کنند.

خواب را در اولویت قرار دهید

خواب با کیفیت برای سلامت کلی و سیستم ایمنی قوی ضروری است. هر شب ۷ تا ۹ ساعت بخوابید. یک برنامه روتین قبل از خواب ایجاد کنید، اتاق خواب خود را راحت و مناسب برای خواب نگه دارید و برای بهبود کیفیت خواب ، زمان قبل از خواب را با صفحه نمایش محدود کنید.

به طور منظم ورزش کنید

 فعالیت بدنی ممکن است در طول زمستان به دلیل دماهای سردتر یا شرایط آب و هوایی نامناسب کاهش یابد. با این حال، یافتن تمرینات ورزشی فردی یا شرکت در ورزش های زمستانی می تواند به حفظ سطح تناسب اندام کمک کند.

حتی فعالیت‌های ساده‌ای مانند یوگا داخل خانه، رقصیدن، یا تمرینات خانگی می‌توانند شما را فعال نگه دارند و خلق و خوی شما را تقویت کنند.

بهداشت را رعایت کنید

زمستان اغلب شاهد افزایش سرماخوردگی و آنفولانزا است. دست‌های خود را مرتباً با آب و صابون به مدت 20 ثانیه بشویید، در صورت لزوم از ضدعفونی ‌کننده دست استفاده کنید و برای جلوگیری از انتشار میکروب‌ها از دست زدن به صورت خودداری کنید.

تقویت ایمنی

پس از مشورت با یک متخصص مراقبت های بهداشتی، مکمل ها را در نظر بگیرید. مکمل‌های ویتامین دی و ث و روی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند، به‌ویژه در ماه‌های تاریک‌تر و سردتر که قرار گرفتن در معرض نور خورشید محدود است.

محافظت در برابر سرما

متناسب با آب و هوا لباس بپوشید تا از بیماری هایی مانند هیپوترمی یا سرمازدگی جلوگیری کنید. لباس ها را لایه لایه کنید، در صورت لزوم از کلاه، دستکش، روسری و کفش ضد آب استفاده کنید. خانه را گرم و به خوبی عایق بندی کنید.

مدیریت استرس

افسردگی فصلی (SAD) می‌تواند بر سلامت روان تأثیر بگذارد. تکنیک‌های مدیریت استرس مانند مدیتیشن، یوگا، تمرین‌های تنفس عمیق یا سرگرمی‌هایی که به شما شادی می‌دهند را تمرین کنید. گذراندن وقت با عزیزان یا جستجوی کمک حرفه ای در صورت نیاز می تواند مفید باشد.

در ارتباط اجتماعی بمانید

با وجود هوای سرد، ارتباطات اجتماعی را حفظ کنید. تعامل با دوستان و خانواده، به صورت مجازی یا حضوری در حالی که دستورالعمل های ایمنی را دنبال می کنید، می تواند به مبارزه با احساس انزوا و تنهایی کمک کند.

واکسن بزنید

 برای محافظت از خود و دیگران در برابر بیماری های قابل پیشگیری، آنفولانزا و سایر واکسن های توصیه شده را دریافت کنید. برای راهنمایی در مورد واکسیناسیون های ضروری با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان