فیلم/ از شاه میوه یلدا غافل نشوید

خط سلامت: انار یکی از میوه‌های باستانی است که تاریخچه‌ کشت آن به هزاران سال قبل بازمی‌گردد و در فرهنگ‌های مختلف، نشانه‌ای از باروری و سلامت شناخته شده است.

فیلم/ از شاه میوه یلدا غافل نشوید

انار را می‌توان به شکل دانه‌های تازه مصرف کرد یا از آن در آبمیوه‌گیری‌ها، انواع دسرها، سالادها و غذاهای مختلف استفاده نمود. همچنین گزینه‌های فراوری شده از انار مانند آب انار، رب انار موجود است که در آشپزی و برای مزه‌دار کردن غذاها استفاده می‌شوند.

به گزارش خط سلامت خواص انار به دلیل وجود ترکیبات غنی از مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌ها بسیار متنوع است:

آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند: دانه‌های انار حاوی دو نوع ترکیب آنتی‌اکسیدان قدرتمند به نام‌های پونیکالاگین‌ها و انتوسیانین‌ها هستند که باعث مقابله با رادیکال‌های آزاد و پیشگیری از آسیب‌های سلولی می‌شوند.

سلامت قلب: تحقیقات نشان داده‌اند آب انار ممکن است به کاهش فشار خون و کاهش ریسک بیماری‌های قلبی کمک کند. این میوه به دلیل بهبود جریان خون و مقابله با پلاک آترواسکلروز توجه علمی زیادی را به خود جلب کرده است.

پیشگیری از سرطان: پونیکالاگین‌ها و انتوسیانین‌ها ممکن است به ممانعت از رشد سلول‌های سرطانی کمک کنند، خصوصاً در موارد مربوط به سرطان پروستات و سینه.

بهبود هضم: مصرف متعادل انار می‌تواند به بهبود عملکرد دستگاه گوارش و مقابله با مشکلاتی مانند یبوست کمک کرده و فلور روده‌ای سالمی را ترویج کند.

خواص ضد التهاب: انار دارای خواص ضد التهابی است که می‌تواند به کاهش التهاب مزمن و مقابله با بیماری‌های التهابی کمک کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان