آخرین نسخه برای توقف ریزش مو

خط سلامت: ریزش مو به دلایل مختلفی اتفاق می افتد که یکی از آن ها ژنتیک است. مصرف مکمل های تقویت کننده به ضخیم شدن تارهای مو و کاهش ریزش مو کمک می کند.

آخرین نسخه برای توقف ریزش مو

ریزش مو را به روش های مختلفی می توان متوقف کرد.

به گزارش خط سلامت مصرف مکمل های تقویت کننده مو به ضخیم شدن تار مو و پیشگیری از طاسی کمک می کند.

ریزش مو و مکمل های تقویتی

ریزش مو معمولا با نگرانی در رابطه با طاسی همراه است. افراد برای متوقف کردن ریزش مو از روش های مختلفی استفاده می کنند. امروزه مصرف مکمل های تقویتی که به کاهش ریزش مو کمک می کند، بسیار را یج است.

مکمل های مو چه فوایدی دارند؟

مکمل‌های مو که اغلب مملو از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند، مشکلات اساسی ریزش مو را برطرف می‌کنند.

مکمل های تقویتی از طریق پیشگیری از ریزش مو و تقویت فولیکول‌ها  به حفظ سلامت مو کمک می کنند.

به گفته دکتر  سیما اوبروی لال-  Oberoi Lall - استاد دانشگاه دهلی و متخصص پوست و مو  از  مکمل‌های مو که اغلب مملو از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند، مشکلات اساسی ریزش مو را برطرف می‌کنند و مواد مورد نیاز برای سلامتی موها را فراهم می‌کنند.

انواع مکمل های تقویتی مو

در این مطلب به معرفی چهار مکمل تقویتی که به کاهش ریزش مو کمک می کند می پردازیم:

بیوتین

بیوتین که به عنوان ویتامین B7 نیز شناخته می شود، یک ویتامین محلول در آب است. بیوتین نقش مهمی در عملکردهای مختلف بدن ایفا می کند. این ماده به بسیاری از فرآیندهای متابولیک و واکنش های آنزیمی، از جمله حفظ سلامت پوست، ناخن و مو کمک می کند. ارتباط بین بیوتین و رشد مو ناشی از نقش آن در تولید کراتین است. کراتین پروتئینی است که پایه مو، پوست و ناخن ها را تشکیل می دهد.

دکتر اوبروی لال، مصرف روزانه 30 تا 70 میکروگرم را توصیه می کند. دکتر لال توضیح می دهد: آجیل، دانه های روغنی، حبوبات، غلات کامل و زرده تخم مرغ منابع غنی بیوتن هستند.

اسیدهای چرب امگا 3

اسیدهای چرب امگا 3 چربی های اشباع نشده و سالم هستند که به بهبود سلامت قلب، عملکرد شناختی و شادابی موهای کمک می کنند. اسیدهای چرب امگا 3 دارای خواص ضد التهابی هستند که به تقویت پوست سر کمک می کنند. دکتر لال خاطرنشان می کند: کاهش التهاب، رشد مو را تقویت می کند.

خوردن غذاهایی مانند روغن کانولا، دانه‌های کتان، گردو، دانه‌های چیا و همچنین ماهی‌های چرب مانند: سالمون و ساردین، به تامین اسیدهای چرب امگا 3 کمک می کند.

آهن

آهن نقش مهمی در حمل اکسیژن خون ایفا می کند. 

زمانی که بدن فاقد آهن کافی باشد، وضعیتی به نام کم خونی ناشی از فقر آهن باعث می شود عملکرد طبیعی فولیکول های مو مختل شود.

خوردن غذاهای غنی از آهن مانند: گوشت قرمز، مرغ، ماهی، لوبیا، عدس و اسفناج منجر به پیشگیری از ریزش مو می شود.

ویتامین D3

ویتامین D3  در پاسخ به نور خورشید در پوست سنتز می شود. این ماده در تنظیم چرخه های رشد مو و ارتقای سلامت فولیکول های مو نقش دارد. خواص ضد التهابی ویتامین  D3 به کاهش ریزش مو ناشی از التهاب و بیماری های خودایمنی کمک می کند. خوردن غذاهای  سرشار از ویتامین D3، مانند: ماهی آزاد، ماهی تن، ، زرده تخم مرغ و جگر به تامین  ویتامین D3 کمک می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان