عسل مانوکا معجزه می کند+آخرین یافته های علمی در مورد عسل

خط سلامت: عسل سال ها است که برای التیام زخم مورد استفاده قرار می گیرد.

عسل مانوکا معجزه می کند+آخرین یافته های علمی در مورد عسل

عسل سال ها است که برای التیام زخم مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش خط سلامت از عسل در بیمارستان ها برای کمک به بهبود زخم ها و سوختگی ها استفاده می شود. همچنین دامپزشکان از عسل برای حیوانات استفاده می کنند.

عسل برای درمان

از عسل برای مشکلات گوارشی استفاده می شود.

تحقیق در مورد عسل 

اغلب، به نظر می رسد بین درمان های طبیعی و طب سنتی شکافی وجود دارد، اما عسل این شکاف را پر می کند. تحقیقات نشان می دهد عسل قرن ها به عنوان یک درمان طبیعی مورد توجه بوده است.

عسل برای کمک به درمان استافیلوکوکوس اورئوس که به آنتی بیوتیک ها مقاوم است، در تحقیقات موثر شناخته شده است.

بر اساس مطالعات عسل با آنتی‌بیوتیک‌ها که به دیواره سلولی باکتری حمله می‌کنند یا مسیرهای متابولیک داخل سلولی را مهار می‌کنند، متفاوت عمل می‌کند. 

عسل رطوبت سنج است به این معنا که رطوبت را از محیط خارج می کند و در نتیجه باکتری ها را از بین می برد. محتوای قند آن نیز به اندازه کافی زیاد است که مانع از رشد میکروب ها شود، اما محتوای قند به تنهایی دلیل خاصیت ضد باکتریایی عسل نیست.

هنگامی که عسل با آب رقیق می شود و محتوای قند بالای آن کاهش می یابد، همچنان از رشد بسیاری از گونه های مختلف باکتریایی که باعث عفونت زخم می شوند، جلوگیری می کند.

عسل طبی علاوه بر خاصیت ضد باکتریایی، از طریق اثرات ضدالتهابی باعث تسریع بهبود زخم ها می شود. مقدار ترشح زخم مربوط به فعالیت فرآیند التهابی موضعی است، به ویژه در زخم هایی که کلونیزه شده یا آلوده به باکتری هستند بنابراین اثر ضد التهابی عسل با تنظیم روند التهابی، ادم و مقدار ترشحات را کاهش می دهد.

عسل درد را کاهش می‌دهد، زیرا درد در زخم‌ها ناشی از حساس شدن انتهای عصبی توسط پروستاگلاندین‌های تولید شده در فرآیند التهاب و همچنین از فشار بر بافت‌های ناشی از ادم است.

تحقیقات همچنین فواید استفاده از انواع خاصی از عسل را هنگام پانسمان سوختگی نشان داده است. یک مطالعه به خصوص نشان داد هیچ یک از 9 باکتری در زخم های سوختگی نمی توانند حتی با غلظت 30 درصد عسل خام زنده بمانند. مطالعه دیگری نشان داد ۲۸ گونه از باکتری‌هایی که در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها مقاوم‌ترین هستند، همگی با عسل خام از بین رفتند.

عسل در یک محیط پزشکی برای موارد زیر استفاده شده است:

به عنوان مرهم سوختگی برای کاهش میزان عفونت و تسریع بهبودی

در بیماران قطع عضو برای تسریع بهبودی و کاهش خطر عوارض

در زخم های عمیق برای التیام دهی

روی زخم بستر

روی زخم های جراحی برای تسریع بهبودی

روی زخم های سوراخ شده

برای پر کردن آبسه ها پس از تخلیه برای جلوگیری از عوارض

عسل برای تسریع بهبودی پس از سزارین

نحوه استفاده از عسل برای درمان

عسل خام معمولی را می توان استفاده کرد، اما نوع خاصی از آن موثرترین است: عسل مانوکا. زنبورها پس از گرده افشانی گلهای مانوکا (درخت چای) آن را می سازند و خاصیت ضد باکتریایی بیشتری به آن می بخشد.

مهم است که فقط از عسل خام و ترجیحا مانوکا برای زخم ها و سوختگی ها استفاده کنید. عسل معمولی که در اکثر فروشگاه ها یافت می شود، حرارت داده شده و گاهی اوقات از نظر شیمیایی تغییر می کند که آن را برای زخم ها بی اثر می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان