این ادویه هم درد را کم می کند هم سرفه ها را

خط سلامت: آویشن گیاهی شگفت انگیز که منشا آن دریای مدیترانه است و هزاران سال است که مورد استفاده قرار می گیرد.

این ادویه هم درد را کم می کند هم سرفه ها را

آویشن یک گیاه معطر از خانواده نعناع است که ارتفاع آن به پانزده اینچ (حدود 40 سانتی متر) می رسد، با برگ های گرد کوچک و گل های صورتی روی ساقه های چوبی. امروزه این گیاه در سراسر آمریکای شمالی رایج است، اما منشأ آن در جنوب مدیترانه است.

به گزاش خط سلامت کارشناسان می گویند نام آن از کلمه یونانی thumus یا شجاعت گرفته شده است. در قرون وسطی، شوالیه ها به نشانه شجاعت، شاخه های آویشن را روی زره ​​خود می گذاشتند. تصور می شد این عطر در بحبوحه نبرد به آنها قدرت می بخشد.

 آویشن و فواید آن

آویشن بیشتر به عنوان ادویه در مصارف آشپزی استفاده می شود و طعم معطر و غنی آن برای سوپ، خورشت عالی است.

همچنین از آویشن اغلب به عنوان یک درمان طبیعی استفاده می شود، اگرچه باید از آویشن با دقت استفاده شود زیرا بسیار قوی است و در مقادیر زیاد می تواند خطرناک باشد. از آنجا که آویشن از خانواده نعناع است، من اغلب از آن به صورت معطر برای مشکلات تنفسی استفاده می کنم.

آویشن و سلامت

اگرچه آویشن در دوران مدرن به عنوان یک گیاه آشپزی شناخته می شد، اما گذشتگان آن را به دلیل قدرت دارویی آن می شناختند. 

آویشن یک تقویت‌کننده برای ریه‌ها است، درمان بهتری برای سیاه سرفه وجود ندارد. آویشن بدن را از خلط پاک می کند و برای تنگی نفس داروی عالی است. آویشن آنقدر بی ضرر است که نیازی به ترس از استفاده از آن ندارید. ضماد ساخته شده از آویشن ورم ها و زگیل را از بین می برد و به کاهش درد سیاتیک و تیرگی بینایی را کمک می کند و هر گونه درد و سختی طحال را برطرف می کند. برای کسانی که مبتلا به نقرس هستند آویشن بسیار عالی است .

گیاه ‌پزشکان مدرن آویشن را به‌خاطر خواص خلط‌ آور و ضد باکتریایی ‌اش ارزش می‌دهند و اغلب در آماده ‌سازی برای حمایت و محافظت از سیستم تنفسی استفاده می‌شود. اسانس آویشن یک ضد عفونی کننده موثر و نگهدارنده طبیعی است که در بسیاری از آماده سازی های پوست، نه تنها به دلیل اثر درمانی، بلکه برای محافظت از خود محصول در برابر آلودگی های میکروبی و فساد استفاده می شود. مطالعات اخیر خواص آنتی اکسیدانی قوی آویشن را که پیامدهای ضد پیری دارند، شناسایی کرده اند.

موارد احتیاط 

قبل از استفاده از آویشن یا هر داروی دیگری در دوزهای دارویی، با پزشک مشورت کنید.

بسیاری از منابع هشدار می دهند روغن آویشن نباید به صورت داخلی مصرف شود و حتی از برگ آویشن نیز نباید به مقدار زیاد به صورت داخلی استفاده شود. زنان باردار باید از آن اجتناب کنند (به جز مصارف معمول آشپزی) و نباید برای نوزادان یا کودکان کوچک استفاده شود.

افراد مبتلا به بیماری تیروئید باید به ویژه در مصرف آویشن محتاط باشند زیرا می تواند غده تیروئید را تحریک کرده و باعث تغییر در ضربان قلب و الگوهای تنفسی شود.

در موارد نادری می‌تواند باعث واکنش آلرژیک، به ویژه برای کسانی که به رزماری نیز حساسیت دارند، شود.

اسانس آویشن یا روغن دم کرده آویشن هرگز نباید رقیق نشده روی پوست استفاده شود زیرا می تواند باعث تحریک یا واکنش آلرژیک شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان