گردو بهتر است یا بادام؟ / کدامیک را بخوریم

خط سلامت:گردو خیس شده در مقابل بادام خیس خورده کدام یک برای شما سالم تر است؟

گردو بهتر است یا بادام؟ / کدامیک را بخوریم

گردو و بادام از مواد غذایی درجه یک از نظر سلامتی هستند. چه یک طرفدار تناسب اندام باشید و چه کسی که سعی در انتخاب بهتر سلامتی دارد، حتما نام این آجیل محبوب را شنیده اید. اما به نظر شما در رقابت آجیل این ابر غذاها، کدام یک برتری خواهد داشت: بادام خیس خورده یا گردوی خیس خورده؟

بادام و گردو دو نیروگاه مواد مغذی 

به گزارش خط سلامت بادام و گردو هر دو نیروگاه مواد مغذی ضروری هستند و هنگام خیساندن خواص منحصر به فرد خود را دارندبادام خیسانده چه فوایدی برای سلامتی دارد؟

بادام خیس خورده بادامی است که یک شب در آب خیس خورده باشد. فواید بادام خیسانده به شرح زیر است:

بادام خیس خورده و هضم غذا

هضم بادام خیس شده راحت تر است. این فرآیند باعث کاهش سطح اسید فیتیک می شود که می تواند مانع جذب مواد معدنی شود. بادام خیس خورده برای سیستم گوارشی ملایم و برای کسانی که معده حساسی دارند انتخاب خوبی است.

سرشار از مواد مغذی

بادام خیس شده حاوی خواصی است که آنزیم ها را فعال می کند و به طور بالقوه فراهمی زیستی مواد مغذی مانند ویتامین ها و مواد معدنی را افزایش می دهد.

جویدن راحت تر

یکی از دلایل خوب بادام خیس خورده این است که بافت نرم تری دارد.: بادام های خیس شده خوشمزه تر هستند، به خصوص برای کسانی که مشکلات دندان دارند.

گردو خیس خورده چه فوایدی برای سلامتی دارد؟

گردوی خیس خورده خیساندن گردو خام در آب است. در حالی که گردو به اندازه بادام اسید فیتیک ندارد، خیساندن آن هنوز هم می تواند فوایدی داشته باشد.

فواید گردوی خیس خورده

تلخی را کاهش می دهد

طعم تلخ گردو را دوست ندارید؟ برای کاهش تلخی طبیعی، می توانید آنها را یک شب خیس کنید. این باعث می شود آن را برای کسانی که به طعم کمی تلخ گردوی خشک حساس هستند جذاب تر کند.

برای هضم غذا مفید است

درست مانند بادام خیسانده شده، گردوی خیس خورده نیز هضم گردو را بهبود می بخشد. این کار را با تجزیه ترکیباتی انجام می دهد که می تواند باعث ناراحتی گوارشی شود.

آب رسانی

گردو خیس خورده آب زیادی جذب می‌کند و باعث می‌شود کمی حجیم‌تر و احتمالاً آبرسان‌تر شود.

بادام خیس خورده در مقابل گردو خیس خورده کدام سالم تر است؟

انتخاب بین بادام خیس خورده و گردوی خیس خورده به نیازها و ترجیحات غذایی شما بستگی دارد:

حساسیت گوارشی

اگر مشکلات گوارشی دارید یا معده حساسی دارید، هم بادام خیس خورده و هم گردو خیس خورده می توانند در مقایسه با همتایان خشک خود برای دستگاه گوارش ملایم تر باشند.

اهداف مواد مغذی

هم بادام خیس خورده و هم گردوی خیس خورده فواید تغذیه ای دارند، اما بادام به دلیل غنی بودن از ویتامین E و کلسیم شناخته شده است، در حالی که گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است. نیازهای غذایی خاص خود را در نظر بگیرید.

دستور غذاها

بادام خیس شده می تواند برای اسموتی و پخت عالی باشد، در حالی که گردو خیس شده را می توان در سالاد گنجاند.

در نهایت، انتخاب بین بادام خیس خورده و گردو خیس خورده به ذائقه شخصی و اهداف غذایی بستگی دارد. همچنین می توانید با گنجاندن هر دو آجیل در رژیم غذایی خود از فواید هر دو بهره مند شوید. آنها هر دو گزینه های مغذی هستند که می توانند بخشی از یک رژیم غذایی متعادل و سالم باشند.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

 

 

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان