این بیماری جسمانی فراموشی می آورد

خط سلامت: یبوست مزمن منجر به زوال شناختی و آلزایمر می شود.

این بیماری جسمانی فراموشی می آورد

یبوست مزمن سلامت روان را به مخاطره می اندازد و منجر به  زوال شناختی و آلزایمر می شود.

به گزارش خط سلامت یک مطالعه بزرگ نشان داد حرکات نادر روده با افزایش ۷۳ درصدی خطر زوال شناختی و آلزایمراز جمله نقص در حافظه و توجه مرتبط است.

یبوست و مغز

حرکات روده که خیلی مکرر یا خیلی نادر است با کاهش قدرت شناخت همراه است. یبوست مزمن با افزایش خطر زوال شناختی و آلزایمر مرتبط است. این یافته نشان می دهد سلامت روده در زوال عقل و بیماری های مرتبط مانند بیماری آلزایمر نقش دارد .

برای درک اینکه چگونه یبوست با سلامت مغز ارتباط دارد، دکتر هدر اسنایدر -Heather M. Snyder - معاون روابط پزشکی و علمی انجمن آلزایمر داده های بیش از 110 هزار بزرگسال را تجزیه و تحلیل کردند. همه افراد دفعات دفع مدفوع خود را در طول دو سال گزارش کردند. آنها همچنین تغییرات حافظه، توجه و سایر جنبه‌های شناختی خود را طی یک دوره دو تا چهار ساله با یک نظرسنجی ارزیابی کردند.

محققان دریافتند افرادی که یبوست مزمن داشتند - که هر سه روز یا بیشتر مدفوع می‌کردند - عملکرد شناختی بدتری نسبت به شرکت‌کنندگانی که حرکات روده روزانه داشتند، معادل سه سال پیری شناختی داشتند.

یبوست مزمن با 73 درصد افزایش خطر زوال شناختی و آلزایمر همراه بود و داشتن بیش از یک بار دفع مدفوع در روز با 37 درصد افزایش خطر مرتبط بود.

تجزیه و تحلیل ژنتیکی نمونه‌های مدفوع جمع‌آوری‌شده از 515 شرکت‌کننده نشان داد که آن‌هایی که عملکرد شناختی بدتری داشتند و یبوست مزمن داشتند، باکتری‌های روده کمتری برای هضم فیبر غذایی داشتند. آنها همچنین در مقایسه با سایر شرکت‌کنندگان، باکتری‌های بیشتری در روده داشتند که باعث التهاب می‌شوند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان