این سبزی خوش عطر را بخورید تا لاغر شوید

خط سلامت: شنبلیله را می توان به روش های مختلفی برای کاهش وزن مصرف کرد.

این سبزی خوش عطر را بخورید تا لاغر شوید

شنبلیله طعم تلخ وعطری قوی به غذا می دهند. اما به طور خاص در آشپزی به دلیل فواید فراوانی که برای سلامتی دارند استفاده می شود.

 به گزارش خط سلامت وقتی صحبت از کاهش وزن به میان می‌آید شنبلیله مزایای کاهش وزن دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.  شنبلیله سرشار از فیبر محلول است که باعث احساس سیری می شود و خطر پرخوری را کاهش می دهد. علاوه بر این، شنبلیله به تنظیم سطح قند خون کمک می کنند و از افزایش ناگهانی که می تواند منجر به هوس خوردن شود، جلوگیری می کند.

 

شنبلیله و کاهش وزن

شنبلیله یک غذای فوق العاده است که فواید زیادی دارد. خواص دارویی و سایر مواد مغذی ضروری شنبلیله مانند ریبوفلاوین، مس، پتاسیم، اسید فولیک، اسید لینولئیک، کلسیم، آهن، منگنز و ویتامین‌های A، B6، C و  K و فیبر و اسیدهای آمینه، به کاهش وزن کمک می کنند.

 

کنترل اشتها:

شنبلیله سرشار از فیبر محلول است که احساس سیری ایجاد می کند و به کنترل اشتها کمک می کند. مطالعه‌ای روی 18 فرد سالم مبتلا به چاقی نشان داد که مصرف شنبلیله به طور قابل‌توجهی باعث افزایش سیری و کاهش دریافت کالری می‌شود، که عاملی حیاتی در کاهش وزن است.

 

سطح قند خون را تنظیم می کند

مصرف شنبلیله به تنظیم سطح قند خون کمک می کند. سطوح پایدار قند خون احتمال مصرف میان وعده های ناسالم و هوس قند را کاهش می دهد..

متابولیسم را افزایش می دهد

شنبلیله به افزایش دهنده متابولیسم معروف است. متابولیسم سریع‌تر می‌تواند توانایی بدن را برای سوزاندن کالری موثر افزایش دهد و در صورت ترکیب با یک رژیم غذایی متعادل و ورزش منظم به کاهش وزن کمک کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 
تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان