سبک زندگی کاهش درد پریود+ 7 راه موثر

خط سلامت: درد پریود چرا ایجاد می شود؟

سبک زندگی کاهش درد پریود+ 7 راه موثر

درد  پریود نتیجه انقباضات رحم است که توسط هورمونی به نام پروستاگلاندین تحریک می شوند پروستاگلاندین نقش مهمی در عملکردهای مختلف بدن ایفا می کند یعنی تنظیم التهاب و درد. در طول پریود ، پروستاگلاندین افزایش می یابد و باعث می شود ماهیچه های رحم با شدت بیشتری منقبض شوند که نتیجه آن گرفتگی و درد است.

به گزارش خط سلامت علاوه بر موارد گفته شده عوامل دیگری نیز در درد پریود نقش دارند: عدم تعادل هورمونی، فیبروم، اندومتریوز و سبک زندگی.

سبک زندگی برای کاهش درد پریود

قبل از اینکه به سراغ گیاهان خاص و چای برای درد پریود برویم، نکات ساده سبک زندگی و رژیم غذایی برای کاهش درد پریود چیست ؟ تنظیمات زیر دستورالعمل هایی هستند که کمک می کنند چرخه پریود کمی راحت تر شود:

پریود  و رژیم غذایی ضد التهابی

ترکیبات غنی از اسیدهای چرب امگا 3 مانند ماهی چرب، دانه کتان و گردو را در رژیم غذایی دوره پریود بگنجانید. همه اینها دارای خواص ضد التهابی هستند که به کاهش گرفتگی عضلات کمک می کنند. علاوه بر این، برای مقابله با کاهش آهن در دوران پریود، از غذاهای غنی از آهن مانند پروتئین حیوانی تغذیه شده با علف، لوبیا و سبزیجات برگدار استفاده کنید.

پریود و هیدراته بودن

در دوره پریود مهم است به خوبی هیدراته بمانید. هیدراتاسیون مناسب می تواند به کاهش نفخ و کاهش شدت گرفتگی کمک کند. در نوشیدن دمنوش های گیاهی (زنجبیل، بابونه و نعناع فلفلی) نیز در پریود مهم است.

پریود و یک برنامه ورزشی روتین

پیاده روی، شنا، یوگا و تمرینات قدرتی گردش خون را بهبود می بخشد و اندورفین آزاد می کند به عبارتی این موارد مسکن های طبیعی هستند. در نهایت در سنگین ترین روزهای پریود نیازی به ورزش شدید نیست. به جای آن فعالیت های ملایم تری را انتخاب کنید.

پریود و گرما درمانی

در پریود کمپرس گرم را در قسمت پایین شکم یا کمر قرار دهید تا ماهیچه های رحم شل شده و گرفتگی عضلات از بین برود. یک حمام گرم نیز تسکین دهنده است.

پریود و مکمل های حمایت کننده

مکمل هایی مانند منیزیم، کلسیم و ویتامین B6 به کاهش گرفتگی و ناراحتی کلی پریود کمک می کنند.

پریود، طب فشاری و ماساژ

تکنیک های طب فشاری و ماساژ ملایم شکم تنش عضلانی را کاهش داده و گرفتگی عضلات را کاهش می دهد.

پریود و برنامه ردیابی دوره

از یک برنامه ردیابی پریود برای پیش بینی نزدیک شدن چرخه پریود استفاده کنید. تا قبل از شروع درد پریود، برنامه ریزی و استراتژی های خودمراقبتی را اجرا کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان