با حمام پوست تان صاف و درخشان می شود/ نیازی به دکتر ندارید

خط سلامت: سرکه سیب فواید زیادی دارد و اغلب در مصارف خوراکی از آن استفاده می شود. سرکه سیب کاربرد های دیگری دارد که برای بهبود بیماری ها بدون خوردن آن استفاده می شود.

با حمام پوست تان صاف و درخشان می شود/ نیازی به دکتر ندارید

سرکه سیب از پرکاربرد ترین انواع سرکه است. به گزارش خط سلامت یکی از کارایی های سرکه سیب، حمام سرکه است که مزایای زیادی برای پوست و مو دارد. 

حمام سرکه چه فوایدی دارد

انواع مختلفی از حمام ها وجود دارد که می توان از آنها برای سم زدایی و آرامش استفاده کرد، اما هیچ کدام به اندازه حمام سرکه برای پوست مفید نیستند.

سرکه سیب یک داروی طبیعی همه کاره و محصول طبیعی خانگی است. می توان آن را با گیاهان دارویی دم کرد تا یک درمان طبیعی سرماخوردگی و تقویت کننده سلامتی باشد یا برای تسکین سوزش سر دل استفاده کرد.

اسپری روی پوست، نیش آفتاب سوختگی را از بین می برد و به عنوان خیس کننده پا به تسکین پای ورزشکاران کمک می کند.

سرکه از چند جهت یک عنصر زیبایی طبیعی مفید است:

 محتوای ویتامین و مواد معدنی

سرکه سیب منبع طبیعی ویتامین های B، ویتامین C و مواد معدنی کمیاب است که باعث تغذیه پوست می شود. از آنجا که پوست بزرگترین عضو بدن است، می توان این مواد مغذی را از خیساندن به دست آورد و پوست را تغذیه کرد. به طور طبیعی مغذی و مرطوب کننده است و می تواند پوست و مو را نرم کند.

اسیدهای مفید

سرکه به طور طبیعی اسیدی است، بنابراین به بازگرداندن تعادل به pH پوست کمک می کند که باید کمی اسیدی باشد. اگرچه به بازیابی PH پوست کمک می کند، اما در داخل یک اثر قلیایی دارد و به همین دلیل به هضم کمک می کند.

بسیاری از افراد مبتلا به مشکلات مفصلی با خیساندن در حمام سرکه سیب، متوجه بهبودی می شوند و این اسیدها و ویتامین های مفید بخشی از دلیل آن است.

سرکه و تسکین پوست

سرکه به طور طبیعی به کشتن قارچ ها و باکتری های روی پوست کمک می کند و بسیاری از مبتلایان به اگزما و سایر بیماری های پوستی را تسکین می دهد. سرکه اغلب برای مشکلات پوستی مانند اگزما، شوره سر و پوست خشک توصیه می شود. همین خواص ضد باکتریایی و اسیدهای مفید سرکه را در برابر زیت ها موثر می کند. 

به همین دلیل، حمام سرکه برای عفونت های دستگاه ادراری توصیه می شود، زیرا سرکه به کشتن مخمر یا قارچ کمک می کند و محیطی را ایجاد می کند که در آن رشد عفونت دشوار است. سرکه یک درمان بالقوه برای زگیل پای ورزشکاران است.

کاهش بوی بد بدن

بوی بدن زمانی اتفاق می‌افتد که باکتری‌ها با عرق یا رطوبت بدن مخلوط می‌شوند و در محیط مرطوب گرم، به‌ویژه در مکان‌هایی مانند زیر بغل رشد می‌کنند. سرکه به از بین بردن این باکتری کمک می کند و بوی بد را کاهش می دهد. 

حمام سرکه 

یک یا دو بار در هفته، وان را با آب گرم تا داغ پر کرده و 1-2 فنجان سرکه سیب به آن اضافه کنید.

بعد از حمام کردن، با دوش خنک آبکشی کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان