هضم غذا با سه دمنوش خوش عطر

خط سلامت: هضم غذا با درمان های گیاهی بهبود داده می شود. برخی گیاهان ترشحات گوارشی را در سراسر دستگاه گوارش افزایش می دهند. این گیاهان همچنین جریان صفرا را برای کمک به هضم سالم چربی ها تحریک می کنند .

هضم غذا با سه دمنوش خوش عطر

دمنوش ها و داروهای گیاهی وجود دارد که برای هضم غذا ، موثر هستند مانند نعناع ،رازیانه، فلفل سیاه و.. این گیاهان بوی تندی دارند.

به گزارش خط سلامت در این مطلب به درمان های گیاهی موثر بر هضم غذا  پرداخته شده است.

نعناع و هضم غذا

نعناع گیاهی کمک کننده برای هضم غذا است. افراد مبتلا به رفلاکس معده در مصرف نعناع باید احتیاط کنند. نعناع می تواند اسفنکتر مری را نرم کند و در افرادی که قبلاً مستعد آن هستند باعث سوزش سر دل شود. نعناع به درمان ناراحتی معده و حالت تهوع کمک می کند.

نعناع همچنین دارای فعالیت ضد ویروسی است و می تواند به آنفولانزا کمک کند. نعناع هم باعث آرامش می شود و هم سیستم عصبی را تحریک می کند تا عملکرد بهتری داشته باشد.

زنجبیل و هضم غذا

زنجبیل گیاه بعدی مفید در هضم است. زنجبیل گردش خون را تحریک می کند و برای حمایت از سرماخوردگی و آنفولانزا عالی است. زنجبیل همچنین به درمان حالت تهوع  و حالت تهوع صبحگاهی کمک می کند. زنجبیل تازه برای معده های حساس راحت تر از زنجبیل خشک است.

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد زنجبیل خواص ضدالتهابی دارد.  محققان دریافتند که زنجبیل در مورد حالت تهوع بهتر از دارونما عمل می کند. زنجبیل همچنین می تواند حالت تهوع ناشی از شیمی درمانی را کاهش دهد.

رازیانه

رازیانه که به نام Foeniculum vulgare نیز شناخته می شود یکی دیگر از گیاهان شگفت انگیز گوارشی است. برای تمام سنین آرام بخش است. رازیانه به رفع اسپاسم کمک می کند و قولنج و یبوست را بهبود می بخشد. همچنین یک ماده ضد عفونی کننده است و به آزادسازی گازهای روده کمک می کند. اگرچه در اوایل بارداری باید با احتیاط مصرف شود.

درمان های گیاهی در دوران  بارداری

چای رازیانه به طور کلی برای بارداری ملایم و بی خطر است، اما  مخصوص این دوره نیست زیرا اثرات استروژنی دارد. استفاده از رازیانه در دوران شیردهی باعث افزایش تولید شیر و تسکین مشکلات گوارشی در نوزادان شیرده شود.

نعناع معمولاً برای کمک به حالت تهوع بارداری استفاده می شود. در مراحل بعد بارداری، به طور بالقوه می تواند سوزش سر دل را بدتر کند. نعناع در مقادیر بیشتر جریان شیر مادر را در مادران شیرده کاهش می دهد. در دوران بارداری می توان  رازیانه را با بابونه جایگزین کرد. قبل از مصرف هر گونه مکمل گیاهی، ابتدا با متخصص مشورت شود.

درمان های گیاهی در نوزادان و کودکان

از بابونه به عنوان داروی گوارشی در کودکان استفاده می شود. این داروی گوارشی را می توان به صورت خارجی روی شکم نوزاد برای کولیک و نفخ استفاده کرد. همچنین می توان مقداری از آن را روی سر (بزرگسال یا کودک) برای سردرد مالیده شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است .

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان