این ادویه برای سلامت همه کاره است

خط سلامت: رازیانه یک گیاه و ادویه است که می تواند طعم و مزه ای خاص ارائه دهد. رازیانه بافتی ترد ( مثل کرفس ) و طعمی شبیه شیرین بیان دارد.

این ادویه برای سلامت همه کاره است

رازیانه در طب سنتی و آشپزی به دلیل فواید بسیاری که برای سلامتی دارد، به طور گسترده مورد استفاده قرار می گرفت. رازیانه حاوی ویتامین C است که برای بسیاری از عملکردهای بدن از جمله عملکرد سیستم ایمنی مهم است.

ویتامین C همچنین با تشویق ساخت کلاژن به حمایت از مو و پوست سالم کمک می کند. رازیانه حاوی انواع مواد مغذی نظیر فیبر، پتاسیم، کلسیم، فسفر و .. می باشد. رازیانه همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی است که از سلامت قلب، سیستم ایمنی و سلامت متابولیک حمایت می کند.

به گزارش خط سلامت طبق تحقیقات دکتر شانی محمد- Shani Mohammad-، از دانشکده پزشکی دانشگاه کیس وسترن به فواید رازیانه در این مطلب پرداخته شده است:

رازیانه و گردش خون

مصرف رازیانه می تواند به بهبود گردش خون در بدن کمک کند. کم خونی وضعیتی است که در آن گلبول های قرمز کافی برای حمل اکسیژن در بدن وجود ندارد و رازیانه می تواند در این امر کمک کننده باشد.

مطالعات نشان دادند اسید آمینه هیستیدین همراه با آهن به ساخت هموگلوبین سریعتر کمک می کند. رازیانه حاوی آهن و اسید آمینه هیستیدین است بنابراین افزودن رازیانه به رژیم غذایی به تولید گلبول های قرمز خون کمک می کند .

رازیانه و سلامت قلب

رازیانه حاوی مقدار زیادی فیبر است که برای سلامت قلب و هضم غذا مهم است. پتاسیم موجود در رازیانه می تواند به  فشار خون متعادل کمک کند.

بر اساس مطالعه‌ای پتاسیم می‌تواند از فشار خون سالم پشتیبانی کند، اگرچه حدود 4 هفته طول می‌کشد تا تأثیر بگذارد. پتاسیم به بدن کمک می کند تا سدیم اضافی را از بین ببرد (که می تواند برای برخی از افراد مبتلا به فشار خون مشکل ایجاد کند).علاوه بر این، خوردن رازیانه می تواند به حفظ تعادل کلسترول و تری گلیسیرید بدن کمک کند.

رازیانه و بهبود هضم

طب قدیم از رازیانه برای حمایت از هضم سالم و جلوگیری از نفخ استفاده می کرده است. خوشبختانه، علم مدرن از این استفاده پشتیبانی می کند. مطالعات نشان می دهد بسیاری از ادویه ها، از جمله رازیانه، طول زمان هضم را کوتاه می کند.

رازیانه و تامین نوزادان

طب قدیم از رازیانه برای کمک به مادران و نوزادان شیرده استفاده می کرد. رازیانه برای آرام کردن شکم نوزاد و تسکین قولنج استفاده می شود.

رازیانه و پشتیبانی از سلول های سالم

 سرطان زمانی اتفاق می‌افتد که سلول‌های بدن به روش‌های ناسالم رشد می‌کنند و بدن نمی‌تواند از شر آن سلول‌ها خلاص شود. بسیاری از غذاهای سالم دارای ترکیباتی هستند که به حمایت از سلول های سالم کمک می کنند و رازیانه یکی از آنهاست.

یک مطالعه منتشر شده در Phytomedicine نشان داد رازیانه با رشد سلول های سرطانی مبارزه کرده و باعث مرگ سلول های سرطانی می شود. محققان بر این باورند آنتول (روغنی که در رازیانه یافت می شود) به کاهش التهابی که منجر به سرطان می شود کمک می کند.

 رازیانه برای صبحانه

چای گشنیز و رازیانه برای هضم غذا : این چای کمک بزرگی برای هضم غذا است. در حالی که طعم این چای کمی غیرعادی است می تواند در تسکین نفخ و سایر مشکلات گوارشی بسیار مفید باشد.

چای لاته: چای را می توان با انواع ادویه ها از جمله رازیانه و سایر مواد اولیه (چوب دارچین، میخک کامل، هل، دانه فلفل سیاه، زنجبیل تازه و عصاره وانیل) نوشید.

سوسیس صبحانه : سوسیس صبحانه خانگی یکی از صبحانه های جذاب است. افزودن مریم گلی، سیر، رزماری، آویشن و رازیانه به سوسیس طعم جدید و خوشمزه ای به آن می دهد. رازیانه یک طعم عالی برای وعده های غذایی اول صبح برای بیدار کردن حواس است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.  

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان