دمنوش تب بر + این دمنوش موجب کاهش تب می شود

خط سلامت: دمنوش ها یکی از بهترین راه ها برای کاهش تب بدن هستند. تب معمولا واکنش محافظت کننده بدن است و به ندرت تهدید کننده زندگی است اما تب افراد را نگران می کند.

 دمنوش تب بر + این دمنوش موجب کاهش تب می شود

دمنوش ها با خیساندن گیاهان در آب جوش ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها را در دسترس بدن قرار می دهند. پاسخ معمول افراد به تب بدن این است که به سراغ مسکن ها و تب بر های دارویی بروند ،اما این داروها می توانند مکانیسم دفاعی طبیعی بدن را مختل کنند. به همین دلیل برخی افراد به دنبال راه های طبیعی نظیر استفاده از دمنوش ها برای کاهش تب بدن هستند.

به گزارش خط سلامت به فواید دمنوش های گیاهی برای کاهش تب پرداخته شده است.

دمنوش گیاهی بدن را گرم و تحریک می کند

دمنوش گیاهی می تواند بدن را برای مقابله با تب آماده کند.احساس سرما و درد اغلب یکی از اولین نشانه های نزدیک شدن به بیماری است. برخلاف تصور رایج، تب در واقع یک سیگنال طبیعی است که بدن با افزایش دما به حالت محافظتی می رود تا محیطی کمتر مهمان نواز برای باکتری ها یا ویروس ها ایجاد کند.

یک دمنوش گیاهی گرم با افزایش دمای بدن (همانطور که تب سعی در انجام آن دارد) این کار را انجام می دهد. خواص برخی گیاهان محرک باعث افزایش گردش خون در بدن می شود تا گلبول های سفید سریعتر به جایی که باید برسند و با عفونت مبارزه کنند. برخی از گیاهان محرک مفیر برای تب شامل: نعناع، زنجبیل، سیر، میخک و گشنیز می باشد.

دمنوش گیاهی و سم زدایی 

وقتی تب دمای بدن را افزایش می‌دهد، منافذ پوست باز می‌شود تا اجازه تعریق داده شود تا خنک شود و از بالا رفتن بیش از حد دما جلوگیری شود. عرق کردن نه تنها به خنک شدن بدن کمک می کند، بلکه با ترشح سموم، بدن را به روشی طبیعی سم زدایی و پاکسازی می کند. دم کرده گیاهان معطر مانند بومادران، آویشن، موم زنبور عسل و زنجبیل از این مکانیسم درمانی طبیعی پشتیبانی می کنند.

دمنوش گیاهی و هیدراته شدن

از دست دادن آب بدن در زمان تب چیزی است که باید از آن  ترسید.اگر هیدراتاسیون در زمانی که ما سالم هستیم مهم است، زمانی که بیمار هستیم بسیار مهم است. در واقع مهمترین کاری که باید برای افراد در هنگام تب انجام شود این است که مایعات بنوشند . آب قلم  یا حتی آب معمولی انتخاب های خوبی برای هیدراته کردن بدن هستند ، اما دمنوش گیاهی تمام این مزایا را داراست و گزینه مناسبی برای کمک به هیدراته شدن بدن در هنگام تب است.  

 دمنوش گیاهی و درد 

مطالعات نشان می دهد برخی از دمنوش های گیاهی در بسیاری از موارد فواید ضد درد و ضد التهابی مشابهی با دارو ها (بدون خطر آسیب کبدی و سایر عوارض ناشی از مصرف طولانی مدت) دارند به عنوان مثال، نعناع فلفلی حاوی منتول است که یک شل کننده عضلانی شناخته شده برای تسکین درد عضلات و بدن درد ناشی از تب می باشد.

این مطالعه زردچوبه، پوست درخت بید سفید، پنجه گربه و حتی چای سبز را به عنوان گیاهان مسکن موثر ارزیابی می کند و این مطالعه نتیجه می گیرد پودر زنجبیل همان فواید تسکین درد ایبوپروفن را دارد.

دمنوش گیاهی و افزایش سیستم ایمنی 

گیاهانی مانند بابونه و نعناع حاوی  کلسیم، منیزیم، آهن، روی و مس هستند که به راحتی جذب بدن می شوند. بدن می تواند به راحتی تمام فواید گیاهانی که به صورت دمنوش تهیه می شود را هضم و جذب کند. (بیشتر دمنوش های گیاهی باید 20 تا 30 دقیقه دم بکشند تا دم کرده کامل شوند.) . بابونه یک گیاه بسیار مغذی است که برای حمایت از تب مفید است و طعم آن به طور طبیعی ملایم و شیرین با طعمی از طعم سیب است که کودکان دوست دارند.

دمنوش گیاهی و بهبود کیفیت خواب

خواب برای سیستم ایمنی بدن، به‌ویژه زمانی که افراد مبتلا به تب هستند، مهم است. بومادران، نعناع و بابونه همگی گیاهانی هستند که تب را کاهش می دهند و به خواب خوب نیز کمک می کنند.

طرز تهیه دمنوش گیاهی برای تب

مواد لازم

½ قاشق چایخوری زنجبیل تازه

½ قاشق چایخوری گل بومادران (خشک شده)

1 قاشق چایخوری برگ نعناع (خشک شده)

1 قاشق چایخوری گل بابونه (خشک شده)

1 عدد دارچین (اختیاری)

دستورالعمل

گیاهان را در یک لیوان دمنوش یا دارای صافی ریخته ، سپس به آن آب جوش اضافه شود. در لیوان گذاشته شود تا دمنوش 10 دقیقه دم بکشد و میل شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان