با این شیوه ها استرس دیگر آزاردهنده نیست

خط سلامت: استرس موجب می شود که نه تنها کارایی افراد کاهش پیدا کند بلکه بر سلامت جسمانی و روانی آنان نیز تاثیر می گذارد.

با این شیوه ها استرس دیگر آزاردهنده نیست

استرس را با راههای زیادی می توان بصورت موقت کاهش داد.

به گزارش خط سلامت راههای طبیعی کاهش استرس موجب این نمی شود که افراد بصورت کامل از استرس عبور کنند و برای درمان کامل استرس باید به یک روانشناس بالینی مراجعه کرد.

استرس و ورزش 

ورزش یک راه عالی برای افراد مضطرب و کاهش استرس  است. ورزش در سلامت روانی بسیار تاثیر گذار است و درمانی مناسب برای اختلالات اضطرابی و استرس و افسردگی است. شواهد بیشتر همچنین نشان می دهد ورزش تأثیر مستقیمی بر بهبود کیفیت خواب در افراد بالای 40 سال مبتلا به مشکلات خواب دارد. انجام ورزش و تمرینات بدنی با شدت متوسط ​​یا با شدت بالا مانند دویدن 30 دقیقه ای، به کاهش سطح استرس و بهبود کیفیت خواب کمک می کند.

استرس و مدیتیشن

مدیتیشن به کاهش افکار منفی کمک و مدیریت استرس و اضطراب را آسان تر می کند. طیف گسترده ای از سبک های مدیتیشن، از جمله ذهن آگاهی و مدیتیشن در یوگا کمک کننده است. تمرین ذهن آگاهی به مدت 10 تا 30 دقیقه قبل از رفتن به رختخواب یک روش موثر برای کاهش استرس و بهبود خواب است.

 استرس و تمرینات آرامش بخش

برخی از افراد ناخودآگاه در پاسخ به اضطراب عضلات و فک شان را منقبض می کنند تمرینات آرام سازی پیشرونده به این افراد کمک می کند. سعی کنید در یک وضعیت راحت دراز بکشید و به آرامی هر گروه عضلات را منقبض و شل کنید، از انگشتان پا شروع کنید و تا شانه ها و فک ادامه دهید.

 استرس و نوشتن

یافتن راهی برای ابراز اضطراب احساس کنترل پذیری بیشتری در آن ایجاد می کند. برخی از تحقیقات نشان می دهد روزنامه نگاری و سایر اشکال نوشتن به افراد کمک می کند تا بهتر با استرس کنار بیایند. به عنوان مثال یک مطالعه نشان داد نوشتن خلاق به کودکان و نوجوانان برای مدیریت اضطراب کمک می کند.

 مدیریت زمان

برخی از افراد اگر همزمان تعهدات زیادی داشته باشند، احساس استرس می کنند.  داشتن برنامه برای اقدامات و اولویت بندی کارها، تمرکز روی یک کار در یک زمان و برنامه ریزی به دور نگه داشتن اضطراب کمک می کند.

رایحه درمانی و استرس

بوییدن روغن های گیاهی تسکین دهنده در کاهش استرس واضطراب موثر است. عطرهای خاص برای برخی افراد بهتر از دیگران عمل می کنند بنابراین گزینه های مختلف را امتحان کنید.

 یک مطالعه اثرات رایحه درمانی با اسطوخودوس را بر بی خوابی در 67 زن 45 تا 55 ساله آزمایش کرد. نتایج نشان می دهد رایحه درمانی ضربان قلب را در کوتاه مدت کاهش می دهد و در کاهش مشکلات خواب موثر است.

دمنوش های گیاهی

بسیاری از دمنوش های گیاهی به کاهش اضطراب و خواب راحت کمک می کنند. برخی از مردم فرآیند تهیه و نوشیدن چای را آرام‌بخش می‌دانند، اما برخی از چای‌ها تأثیرمستقیم‌تری بر مغز دارند که منجر به کاهش اضطراب می‌شود. نتایج نیز نشان می دهد بابونه سطح کورتیزول را تغییر می دهد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است .

 

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان