تبخال را با این دو روغن در دسترس ریشه کن کنید+ علل و راهکارها

خط سلامت : تبخال زائده‌ کوچک تاول مانندی است که ممکن است روی لب‌، چانه، گونه‌ یا داخل سوراخ بینی ایجاد شود.

تبخال را با این دو روغن در دسترس ریشه کن کنید+ علل و راهکارها

تبخال های قابل مشاهده، مسری هستند. ویروس هرپس سیمپلکس از طریق تماس نزدیک با فرد آلوده منتقل می‌شود. این اتفاق در اثر بوسیدن، استفاده‌ مشترک از لوازم آرایش یا به اشتراک گذاشتن غذا رخ می دهد.

به گزارش خط سلامت اگر تبخال باعث ناراحتی بیشتر شود یا یک مشکل تکرار شونده باشد، درمان‌های طبیعی می‌توانند به کاهش علائم، کوتاه‌تر کردن مدت زمان شیوع بیماری کمک کنند و حتی شیوع تبخال را به طور کامل سرکوب کنند. دراین مطلب به درمان های طبیعی تبخال پرداخته شده است:

تبخال و درمان های طبیعی

به طور کلی حذف ویروس تبخال از بدن بسیار دشوار است و هنوز هیچ درمان قطعی برای آن وجود ندارد. درمان‌های طبیعی بسیاری برای تبخال وجود دارد که برای سرکوب شیوع و کاهش علائم کمک می کند.

بهترین گزینه برای مقابله با ویروس به طور طبیعی، تقویت سیستم ایمنی و استفاده از داروهای ضد ویروسی طبیعی برای غیرفعال نگه داشتن ویروس است. در بخش زیر به درمان های طبیعی تبخال اشاره شده است:

خود مراقبتی و کاهش استرس

به نظر می رسد استرس و خودمراقبتی ضعیف منجر به شیوع تبخال می شود، استراحت و بهبودی به عنوان یک درمان طبیعی منطقی است. خواب مطلوب، غذای سالم و کاهش استرس می تواند اثرات شگفت انگیزی بر بدن داشته باشد و سیستم ایمنی را بهبود بخشد.

سلامت روده

سلامت روده درایجاد ویروس تبخال مهم است زیرا یک میکروبیوم روده نامتعادل می تواند باعث سرکوب سیستم ایمنی شود. در اینجا به چند نکته برای بهبود سلامت روده اشاره شده است:

مصرف گوشت، سبزیجات و چربی های سالم (مانند روغن نارگیل) به جای غذاهای پر کربوهیدرات یا سفید (شکر سفید، آرد سفید و غیره).

افزودن ژلاتین و آب استخوان به رژیم غذایی

برای کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن، داشتن خواب کافی و انجام ورزش موثر است  .

مصرف محصولات پروبیوتیک

استفاده از روغن های طبیعی

روغن های طبیعی برای استفاده موضعی می توانند یک درمان طبیعی قدرتمند باشند.

مطالعه ای نشان داد روغن‌های بادرنجبویه، درخت چای و نعناع فلفلی توانایی قابل توجهی در خلع سلاح ویروس هرپس و در برخی موارد از بین بردن آن دارند.

روغن درخت چای به ویژه دارای خواص ضد تبخال، ضد التهابی و تسکین دهنده درد است و همچنین بهبود را تسریع می کند.

همچنین نشان داده شده است بادرنجبویه شدت علائم را کاهش می دهد و فاصله بین شیوع را طولانی تر می کند.

برای استفاده از روغن های ضروری، بهتر است ابتدا آنها رقیق شوند و چند بار در روز روی ضایعات مالیده شود.

مصرف مواد مغذی تقویت کننده سیستم ایمنی

از آنجا که سیستم ایمنی سالم بهترین راه برای مبارزه با هر نوع عفونتی است، می توان ابتدا با یک رژیم غذایی سالم پر از مواد مغذی حمایت کننده سیستم ایمنی شروع کرد. روی، ال لیزین و ویتامین C برای تقویت سیستم ایمنی عالی هستند و دارای خواص ضد ویروسی می باشند.

روی یک ماده مغذی ضروری است که می تواند به حمایت از سیستم ایمنی کمک کند و در بهبود زخم نقش دارد. در برخی از مطالعات آزمایشی نشان داده شده است که روی در HSV-1 و HSV-2 موثر است.

ال-لیزین یک اسید آمینه ضروری است که بدن قادر به تولید آن نیست، بنابراین باید در غذا (یا مکمل ها) یافت شود. برخی از مطالعات نشان می دهد که ال-لیزین خوراکی در کاهش تعداد شیوع وکوتاه کردن طول شیوع موثر است.

ویتامین C یک ویتامین ضروری است که به تقویت سیستم ایمنی و بهبود زخم ها کمک می کند.

این مواد مغذی را می توان به عنوان مکمل خریداری کرد، اما بهتر است آنها از طریق غذا دریافت شوند. گوشت و مرغ همچنین حبوبات، بادام هندی و ماست سرشار از روی هستند. ال-لیزین در گوشت، ماهی، تخم مرغ و شنبلیله وجود دارد.

استفاده از چای سیاه

چای سیاه یک درمان آسان و ارزان است که اکثر مردم در خانه دارند. مطالعات نشان می دهد چای سیاه کیسه ای به صورت موضعی می تواند ویروس تبخال را مهار کند. تانن موجود در چای سیاه مانع از جذب ویروس هرپس به داخل سلول می شود و از تشکیل ضایعات جلوگیری می کند.

عسل و زردچوبه

عسل و زردچوبه داروهای طبیعی عالی برای تبخال هستند. عسل خاصیت ضد ویروس ،ضد باکتری و ضد قارچ دارد و قرن ها به عنوان یک داروی طبیعی استفاده می شود. در یک مطالعه نشان داده شده است عسل و ژل رویال (ماده ای شبیه عسل که مخصوص ملکه کندو است) ویروس HSV-1 را مهار کرده و بیماری ویروسی را کاهش می دهد.

محققان دریافتند زردچوبه ، یک ضد ویروس موثر در برابر ویروس تبخال است. زردچوبه همچنین یک ضد عفونی کننده است و می تواند به خشک شدن زودتر زخم ها کمک کند.

روش مصرف: یک پیمانه زردچوبه را با یک قاشق چای خوری عسل مخلوط کرده و روی ضایعه مالیده شود. 

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان