رژیم غذایی مناسب برای افراد مبتلا به آسم / با آخرین منو علمی برای آسم آشنا شوید

خط سلامت: رژیم غذایی با فیبر بالا آیا التهاب راه های هوایی ریه را در افراد مبتلا به آسم کاهش می دهد یا خیر؟

رژیم غذایی مناسب برای افراد مبتلا به آسم /  با آخرین منو علمی برای آسم آشنا شوید

محققان تنفسی دانشگاه نیوکاسل در حال بررسی این موضوع هستند که آیا رژیم غذایی با فیبر بالا می تواند التهاب راه های هوایی را در افراد مبتلا به آسم کاهش دهد یا خیر.

رژیم غذایی پر فیبر

دانشیار لیزا وود -  Lisa Wood-، دکتر کاترین بینز ، دکتر برونوین برتون و پروفسور پیتر گیبسون معتقدند خوردن فیبر بیشتر  در  رژیم غذایی به کنترل علائم تنفسی کمک می کند.

آن‌ها به دنبال آن هستند تا بفهمند چگونه و چرا فیبر غذایی به افراد مبتلا به آسم کمک می کند.

آسم و مواد غذایی

پروفسور لیزا وود، سرپرست تیم تحقیق، گفت: هنگام ابتلا به آسم اینکه چه می خورید مهم است. برخی از غذاها برای مبتلایان به آسم مضر هستند، مانند فست فودهایی که چربی اشباع شده بالایی دارند، در حالی که چیزهایی مانند میوه و سبزیجات مفید هستند.

 پروفسور لیزا وود می گوید: افراد مبتلا به آسم ممکن است فیبر کافی مصرف نکنند در حالیکه فیبر در رژیم غذایی با عملکرد بهتر ریه و التهاب کمتر در راه‌های هوایی مرتبط است.

آسم و فیبر محلول

پروفسور وود افزود: زمانی که ما فیبر محلول می خوریم، باکتری های سالم در روده فیبر را تجزیه می کنند تا ترکیباتی ایجاد کنند که به جریان خون می روند و اثرات مثبتی در سراسر بدن دارند.

فیبر دارای مزایای ضد التهابی است، از آنجایی که در حال حاضر هیچ درمانی برای آسم وجود ندارد، هرچه بیشتر در مورد اثرات رژیم غذایی در آسم بدانیم، بیشتر می‌توانیم به افراد کمک کنیم تا آسم خود را کنترل کنند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است . 

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان