اگزما را با 6 درمان طبیعی کاهش دهید راهکارهای در دسترس متخصصان

خط سلامت: اگزما یک بیماری پوستی است که ابعاد مختلف زندگی فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. البته برای درمان باید به سبک زندگی و برنامه غذایی توجه شود.

اگزما را با 6 درمان طبیعی کاهش دهید  راهکارهای در دسترس متخصصان

  اگزما بیماری پوستی است که در آن پوست ملتهب و قرمز می‌شود، افراد زیادی آن را تجربه کرده اند و با درمان های موضعی بهتر نشده اند، برای درمان کامل باید به سبک زندگی و رژیم غذایی توجه شود.

به گزارش خط سلامت هنگامی که رژیم غذایی مورد توجه قرار گرفت، مواردی وجود دارد که می توانند به صورت موضعی مورد استفاده قرار گیرند و باعث تسریع بهبودی شوند.

اگزما و درمان طبیعی

روغن نارگیل

از روغن نارگیل برای پوست، مو، دندان و حتی صابون سازی و درمان اگزما در خانه می شود استفاده کرد. استفاده از یک لایه نازک روغن نارگیل به کاهش خارش و درد اگزما کمک می کند.

منیزیم نمک دریایی

برای اگزمایی که خیس است یا ترشح می کند، خشک کردن زخم بهتر از تلاش برای مرطوب کردن آن است. افراد مبتلا به مشکلات پوستی با دریافت ویتامین D ، منیزیم و مواد معدنی موجود در آب دریا احساس بهتری دارند.

روغن های امگا 3

این درمان طبیعی اگزما ممکن است تسکین فوری نداشته باشد اما به ریشه‌یابی علت کمک می کند. برخی تحقیقات اخیر نشان داده اند مصرف سطوح بالای امگا 3 به خصوص در سنین پایین، خطر و شدت اگزما را دلیل اسیدهای چرب DHA و EPA موجود در ماهی کاهش می‌دهد.

مطالعات نشان می دهد خوردن ماهی به تنهایی احتمالاً برای به دست آوردن مزایای درمانی کافی نیست و زمانی که مکمل روغن ماهی مصرف می شود بیشترین فایده را به فرد می دهد.

حمام منیزیم

برای برخی از افراد مبتلا به اگزما، حمام منیزیم و انواع دیگر حمام های سم زدایی می تواند در بهبود پوست مفید باشد.

یک فنجان نمک حمام(منیزیم سولفات) و چند قاشق غذاخوری نمک دریا را به حمام اضافه کنید.

دستورالعمل حمام منیزیم:

1الی2 فنجان نمک اپسوم 

½ فنجان نمک دریا

½ قاشق چایخوری عصاره طبیعی وانیل

10-15 قطره اسانس انتخابی (اسطوخودوس یا نعنا)

پروبیوتیک ها

تحقیقات در مورد اینکه آیا پروبیوتیک ها به اگزما کمک می کنند یا خیر، متفاوت است. یک بررسی نشان داد پروبیوتیک‌ها تأثیر کمی بر علائم اگزما دارند. این مقاله بسیاری از مطالعات موجود را مرور می‌کند و به این نتیجه می‌رسد پروبیوتیک‌ها برای درمان درماتیت آتوپیک(نوعی اگزما) مؤثر نیستند، اما در پیشگیری مفید است.

غذاهای غنی از ژلاتین

آب و عصاره استخوان بخش مهمی از رژیم درمانی باید درنظر گرفته شود و این به دلیل محتوای ژلاتین بالا و موجود در آن است. ژلاتین به تسکین روده کمک می کند و کلاژن موجود در آن برای سلامت مو، پوست و ناخن عالی است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است .

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان