خوش بینی، ویتامین شادی بخش زندگی

خط سلامت: خوشبینی نگرش مثبت به زندگی و جهان است و باعث می‌شود فرد از فرصت‌ها، خوبی‌ها و امیدهای زندگی بیشتر لذت ببرد.

خوش بینی، ویتامین شادی بخش زندگی

  خوشبینی ، خطر سکته‌ مغزی را کاهش می‌دهد.

به گزارش خط سلامت خوشبینی بر دیدگاه انسان از محیط اثر می‌گذارد، افراد با تفکرات مثبت بیشتر لبخند بر لب داشته و سیمای آرامی دارند.

خوشبینی و تاثیر آن در زندگی

خوشبینی ، پررنگ دیدن خوبی‌هایی است که اطراف مان اتفاق می‌افتد و این رفتار مثبت در روابط اجتماعی و خانوادگی فرد موثر است. در تحقیقات صورت گرفته ارتباط آن با سلامت قلب اثبات شده است که در نهایت به عملکرد بهینه‌ سیستم ایمنی می‌انجامد.

روزالیا هرناندر -Hernandez_Rosalba - از دانشگاه ایلینویز در  یک پژوهش که روی بیش از شش هزار بزرگسال با سن بیش از 50 سال مطالعه انجام شد، سطح خوشبینی افراد را مورد سنجش قرار داد  تا ارتباط آن با سلامت جسمانی شان بررسی شود. در این مطالعه مشخص شد افراد خوش بین 9 درصد کمتر از دیگران دچار حمله‌ی مغزی می‌شوند.

خوشبینی و تفکر مثبت

محققان پس از بررسی‌های گوناگون به این نتیجه رسیدند تفکر مثبت در زندگی، علاوه ‌بر تاثیر بر رفتار و اعصاب روان، تمایل انسان را به تغذیه سالم و ورزش افزایش داده و باعث دریافت میزان ویتامین و املاح مورد نیاز بدن می شود که در نهایت سلامت مغز را تضمین می کند ضمن آنکه باعث عملکرد مناسب اعصاب و عروق مغز می شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است .

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان