تنبلی را جدی بگیرید + دو بیماری روانی کمین کرده اند

خط سلامت: تنبلی یکی از مهم ترین موانع در مسیر رسیدن به اهداف است. کاهش تنبلی و افزایش نظم در زندگی روزمره، منجر به نزدیک شدن تدریجی به اهداف و آرزوها می شود.

تنبلی را جدی بگیرید + دو بیماری روانی کمین کرده اند

تنبلی منجر به افزایش اضطراب و افسردگی می شود. به گزارش خط سلامت برای کاهش احساس افسردگی یافتن راه هایی که به کاهش تنبلی کمک می کند، ضروری است. 

تنبلی را متوقف کنید

تنبلی و منفعل بودن با ذات انسان که رو به سوی کمال و رشد دارد؛ متضاد است.

به گزارش خط سلامت، پژوهش ها نشان داده است تنبلی منجر به افزایش اضطراب و افسردگی می شود. برخی نکاتی که منجر به کاهش تنبلی می شود، عبارت است از:

مشخص کردن اهداف

 تعیین اهداف کوچکتر و قابل دستیابی یکی از راه های ساده برای کاهش تنبلی است. تعیین اهداف غیر واقعی و به عهده گرفتن وظایف بیش از حد، منجر به فرسودگی شغلی می شود. فرسودگی شغلی باعث افسردگی، از بین رفتن انگیزه و اشتیاق به فرار شود.

کمالگرایی ممنوع!

یک را برای کاهش تنبلی، دوری از کمالگرایی است.

کمال گرایی باعث می‌شود مردم بیش از حد نسبت به خود و دیگران انتقاد کنند. همچنین منجر به افزایش افسردگی و اضطراب می‌شود. پژوهش ها نشان داده است ماحصل کمالگرایی اجتناب از شروع کارها و اهمال کاری است.

برنامه‌ریزی

برنامه ریزی برای انجام کارها، دسترسی به آن کار را آسان می کند و منجر به کاهش تنبلی می شود. واقع بین باشید که چقدر زمان، تلاش و سایر عوامل برای رسیدن به هدف شما و ایجاد یک برنامه عملی لازم است.

تقویت نقاط قوت 

یکی از مهم ترین دلایل تنبلی، ترس از آغاز کار است. اگر فرد بتواند نقاط قوت خود را شناسایی کند، گامی مهم در جهت کاهش تنبلی برداشته است. تحقیقات نشان داده است تمرکز بر نقاط قوت باعث افزایش بهره ‌وری، احساسات مثبت و درگیر شدن در کار می‌شود.

کمک خواستن از دیگران

بسیاری از مردم معتقدند درخواست کمک نشانه ضعف است. این درحالی است که در برخی مواقع، کمک نخواستن از دیگران، زمینه ساز شکست و عدم موفقیت است.

تحقیقات نشان داده است افرادی که از همکاران خود کمک نمی‌خواهند بیشتر از شغل خود راضی نیستند و عملکرد شغلی آن‌ها پایین‌تر است. درخواست کمک شانس موفقیت را بهبود می‌بخشد و منجر به افزایش انگیزه و کاهش تنبلی می شود.

کنترل حواس پرتی 

گاهی اوقات علت اصلی تنبلی حواس پرتی به وسیله وقت گذرانی در رسانه‌های اجتماعی است. حذف عوامل ایجاد کننده حواس پرتی، منجر به کاهش تنبلی می شود. 

تشویق خود

تشویق خود، پس از انجام یک کار، افزایش انگیزه و کاهش تنبلی را به دنبال دارد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان