3 راه طبیعی سفید کردن دندان ها

خط سلامت: دندان سفید موجب لبخند زیباتر می شود رنگ دندان های طبیعی هر فرد بر اساس عوامل ژنتیکی و سبک زندگی او متفاوت خواهد بود البته درکنار محافظت از مینای دندان ها می توان دندان های سفید و سلامت داشت.

3 راه طبیعی سفید کردن دندان ها

دندان سفید به شیوه خانگی یک آرزوی دست یافتنی است اما قبل از آن  ارزیابی کنید که آیا دندان های تان به طور منظم با نخ دندان و مسواک تمیز می شوند؟

دندان سفید و لکه ها 

دکتر بالاجی سوامینات، Balaji Swaminath ، از دانشگاه انتاریو می‌گوید: لکه دندان‌ها با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن منظم قابل پیشگیری است.

ذراتی که روی مینای دندان باقی می‌مانند این پتانسیل را دارند که تخلخل مینا را افزایش دهند، در نهایت جرم و لکه ها به داخل دندان‌ها نفوذ کرده و آنها را می بندند یا منجر به پوسیدگی و حفره‌ می شوند. مسواک زدن دندان‌ها یک ساعت پس از صرف غذا یا نوشیدن نوشابه و قهوه و زمانی که غذاهای اسیدی خورده اید برای محافظت از مینای دندان بسیار مهم است. اگر نمی توانید مسواک بزنید، سعی کنید دهان خود را سریع بشویید. دکتر سوامینات می گوید: این کار به جلوگیری از ایجاد لکه در وهله اول کمک می کند.

دکتر سوامینات می گوید: توصیه می کنیم میوه ها و سبزیجات را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید. میوه ها به مالش ملایم پلاک رسوب شده روی دندان ها کمک می کنند و در عین حال ویتامین ها و مواد معدنی سالم را وارد بدن می کنند.

استفاده از سفید کننده های دندان

در حالی که اولین و موثرترین راه برای حفظ یک لبخند درخشان، عادات بهداشتی خوب دندان است، ممکن است بخواهید گزینه های سفید کننده ها را امتحان کنید، قبل از آن با دندانپزشک مشورت کنید.

پل اسپرینگز، می‌گوید: رایج‌ترین استراتژی سفید کردن طبیعی دندان شامل استفاده از اسیدها (آب مرکبات و میوه‌ها) همراه با خمیر دندان‌های شنی و زبر است .

اسپرینگز توضیح می‌دهد: اگرچه این استراتژی‌ها لکه‌ها را از بین می برند، اما به مرور زمان مینای دندان را نیز از بین می‌برند که خطر ابتلا به بیماری های دندانی را افزایش می دهد و در نهایت منجر به سفیدی کمتر دندان ها می شود زیرا عاج لایه زیر مینای دندان اغلب زرد است.

بهترین روشی که دندانپزشکان توصیه می‌کنند، جوش شیرین است.

جوش شیرین ریز آسیاب شده، خیلی ساینده نخواهد بود و اثر خنثی کننده ای روی PH دهان دارد. به زبان ساده یعنی جوش شیرین به کاهش اسیدیته موجود در بزاق کمک می کند و به نوبه خود، مینای دندان سفت یا باز معدنی می شود و برای مواردی که باعث ایجاد حفره می شوند کمتر متخلخل است.

اگر تصمیم دارید به دنبال یک خمیر دندان طبیعی با مواد بالقوه ساینده باشید، به دنبال خمیردندان‌هایی باشید که دارای مهر تایید  ADA هستند تا بدانید که به دندان‌های شما آسیبی نمی‌رساند. دکتر اسپرینگز می‌گوید: برخی از خمیردندان‌های سفیدکننده از ذرات شن آنقدر بزرگ استفاده می‌کنند که باعث از بین رفتن قابل توجه مینای دندان می‌شوند، این ها مشابه استفاده از کاغذ سنباده درشت هستند!  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است .

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان