بچه سالم می خواهید بعد از بیدار شدنش این کار را بکنید/ متخصصان اسپانیایی اعلام کردند

خط سلامت: ورزش صبحگاهی با مغز سالم تر و کودکان شادتر مرتبط است.

بچه سالم می خواهید بعد از بیدار شدنش این کار را بکنید/ متخصصان اسپانیایی اعلام کردند

ورزش و تمرینات آن روی کودکان پس از بیدار شدن از خواب هرچند اگر کوتاه باشد معجزه می کند.

به گزارش خط سلامت مطالعه ایرنه استبان کورنخو -Irene Esteban‑Cornejo- و همکارانش از دانشگاه گرانادا روی کودکان دارای اضافه وزن در اسپانیا نشان داد کودکانی که صبح زود  ورزش و فعالیت بدنی بیشتری داشتند، ساختار ماده سفید مغز سالم تری داشتند.

ورزش و شادی

این کودکان همچنین در مقایسه با کودکانی که ورزش و فعالیت بدنی کمتری در صبح داشتند، شادتر بودند.

دوران کودکی دوره ای است که بدن در حال رشد سریع است. این پیشرفت شامل تغییرات اساسی در ساختار مغز است. با رشد کودک، ساختار ماده سفید مغز نیز رشد می کند. ماده سفید بافتی متشکل از رشته های عصبی است که شبکه ارتباطی مغز را تشکیل می دهد و امکان انتقال اطلاعات و هماهنگی عملکردهای مختلف مغز را فراهم می کند.

 

تفاوت مغز در ورزشکاران و غیر ورزشکاران

تحقیقات قبلی نشان داده است سبک زندگی مانند ورزش و فعالیت بدنی، خواب و رژیم غذایی بر ساختار ماده سفید در طول رشد تأثیر می گذارد. محققان مشاهده کردند کودکانی که ورزش و فعالیت بدنی بیشتری دارند به طور کلی شاخص های بهتری از ساختار ماده سفید دارند.

تاثیر ورزش بر سلامت روان

این مطالعه شامل 110 کودک دارای اضافه وزن یا چاق از گرانادای اسپانیا بود که در پروژه مغز فعال که توسط دانشگاه گرانادا انجام شد، شرکت کردند. این کودکان بین 8 تا 11 سال سن داشتند که 42 نفر از آنها دختر بودند.

محققان الگوهای فعالیت صبحگاهی، عادات صبحانه و کیفیت و مدت خواب کودکان را ارزیابی کردند. آنها همچنین شادی، عزت نفس، خوش بینی، استرس، افسردگی، اضطراب و عاطفه کودکان را ارزیابی کردند. علاوه بر این، کودکان تحت تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI) از مغز خود قرار گرفتند.

نتایج نشان داد سطح کلی بالاتر  ورزش و فعالیت بدنی در صبح با یکپارچگی ساختاری بهتر بافت مغز و میلین (ماده ای که رشته های عصبی را عایق می کند) مرتبط است.

به طور خاص، کودکانی که فعالیت‌های صبحگاهی بیشتر داشتند بافت مغز و یکپارچگی میلین بهتری داشته و شادتر بودند.

نویسندگان به این نتیجه رسیدند ترکیبی از فعالیت‌های صبح زود فعال از نظر فیزیکی، به ویژه رفت و آمد فعال به مدرسه و فعالیت بدنی قبل از مدرسه، با ریزساختار ماده سفید بهتر و افزایش شادی در کودکان دارای اضافه وزن و چاق مرتبط است.

این نتایج جدید، اثرات هم افزایی الگوهای صبح زود فعال فیزیکی را بر ساختار ماده سفید، همراه با شادی بهتر در کودکان دارای اضافه وزن یا چاقی نشان می‌دهند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان