عرق کردن چه پیامی را به شما می دهد؟ / اگر زیاد عرق می کنید بخوانید

خط سلامت: عرق کردن یکی از کارکردهای طبیعی بدن است. میزان عرق کردن، اطلاعات مهمی در رابطه با سلامت جسمانی فرد در دسترس پزشک قرار می دهد.

عرق کردن چه پیامی را به شما می دهد؟ / اگر زیاد عرق می کنید بخوانید

عرق کردن اطلاعات مهمی در رابطه با وضعیت سلامتی فرد ارائه می دهد. به گزارش خط سلامت کم آبی، خستگی، سطح قند خون و حتی شرایط جدی مانند: فیبروز کیستیک، دیابت و نارسایی قلبی از جمله مواردی هستند که یک پزشک متخصص با توجه به میزان عرق کردن فرد می تواند در رابطه با آن ها اظهار نظر کند. 

عرق کردن چگونه اندازه گیری می شود؟

عرق کردن سرنخ های مهمی در رابطه با سلامتی فرد ارائه می دهد.

محققان دانشگاه هاوایی با استفاده از یک حسگر عرق پوشیدنی، توانستند به اطلاعات فراوانی دست یابند. آن ها با بهره گیری از نوع جدیدی از حسگر عرق پوشیدنی که عرق را از سطح پوست جمع آوری و تجزیه و تحلیل می کند، در رابطه با سلامت جسم به یافته های جالبی رسیدند.

رویکرد کارآمد و مقرون به صرفه

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد حسگر عرق پوشیدنی، این است که امکان جمع‌آوری نمونه‌های عرق متعدد و جداگانه را برای آنالیز مستقیم روی دستگاه یا ارسال به آزمایشگاه فراهم می‌کند. این پیشرفت با الهام از جاروبرقی مورد استفاده در نمونه‌گیری بالینی خون، نه تنها جمع‌آوری عرق را کارآمدتر می‌کند، بلکه فرصت‌های جدید برای آزمایش و ذخیره‌سازی نمونه‌ها برای تحقیقات آینده و ادغام با روش‌های نظارت بر سلامت موجود اریه می دهد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان