پورنوگرافی چه چیزی را در رابطه هدف قرار می دهد ؟ / این مطلب علمی چشم تان را به دنیای رابطه باز می کند

خط سلامت: چگونه پورنوگرافی بر زندگی عاشقانه تأثیر می گذارد.

پورنوگرافی چه چیزی را در رابطه هدف قرار می دهد ؟ / این مطلب علمی چشم تان را به دنیای رابطه باز می کند

به گزارش خط سلامت دنیای پورنوگرافی یک فناوری فراگیر و گسترده است که با سرعتی خیره کننده در حال رشد است. این یک صنعت 13 میلیارد دلاری در سال در ایالات متحده است. از هر 10 پسر در آمریکا 9 نفر قبل از 18 سالگی در معرض آن قرار می گیرند و مردان 543 درصد بیشتر از زنان استفاده می کنند.

پورنوگرافی اینترنتی و روابط صمیمانه 

پورنوگرافی ایده های جنسی و روابط را مخدوش می کند . ارتباط بین پورنوگرافی و مشکلات روابط صمیمانه به خوبی ثابت شده است.

پورنوگرافی با افزایش پریشانی زناشویی، خطر جدایی، کاهش صمیمیت عاشقانه و رضایت جنسی، احتمال بیشتر خیانت و رفتار جنسی اجباری یا اعتیاد آور مرتبط است.

پورنوگرافی و صمیمیت عاشقانه

وقتی پورنوگرافی صمیمیت عاشقانه را کاهش دهد، درک چگونگی آن مهم خواهد بود. پروفسور دیردر بارت ، پروفسور روانشناسی هاروارد، پیشنهاد کرده است پورنوگرافی نسخه ای از چیزی است که دانشمندان آن را "محرک فوق طبیعی" می نامند . یعنی اغراق مصنوعی عوامل محیطی که ما به طور طبیعی از آنها تکامل یافته ایم تا از نظر جنسی برانگیخته شویم.

رفتار غریزی در میان طیف وسیعی از گونه ها می تواند ربوده شود، زمانی که محققان نسخه های فوق طبیعی از محرک های نرمال را ایجاد می کنند. به عنوان مثال، در حالی که غریزه طبیعی یک پرنده ماده پرورش تخم های کوچک و خالدار خود است، زمانی که گزینه بزرگتر و با طرح های سنگین تر از تخم های مصنوعی خود را به نمایش بگذارد، آنها را رها می کند. با گذشت زمان، او به طور کامل علاقه خود را به تخم های معمولی از دست می دهد، گویی که غریزه او نسبت به آنها توسط تخم های فوق طبیعی غلبه کرده است.

به روشی مشابه (اما پیچیده تر)، پورنوگرافی اینترنتی به کاربران یک تجربه جنسی فوق طبیعی ارائه می دهد. در یک سطح، آنها با تماشای رابطه جنسی فوق طبیعی برانگیخته می شوند. در سطحی دیگر، آنها به انتخاب این تجربیات فوق طبیعی و مجازی از میان گزینه های به ظاهر نامحدود عادت می کنند و این امکان را دارند که به میل خود این تجربیات جنسی مجازی را اصلاح کنند، بازپخش کنند، مکث کنند و به عقب برگردانند.

سکس مجازی

نگرانی اصلی برای درمانگران و محققان رابطه جنسی و رابطه این است که واکنش افراد واقعی به رابطه جنسی واقعی می تواند در واقع با قرار گرفتن بیش از حد در معرض سکس مجازی تضعیف شود. گری ویلسون استدلال ها و شواهدی را در حمایت از اختلال نعوظ ناشی از پورن مورد بحث قرار می دهد. او مسائلی مانند پاسخ لذتی بی‌حس و ولع اعتیادآور برای «بازدید» مطالب مستهجن در کاربران سنگین پورنوگرافی را برجسته می‌کند.

زندگی جنسی فوق طبیعی

روش هایی که در آن زندگی خانوادگی می تواند تحت تأثیر این مسائل قرار گیرد نیز می تواند بسیار قدرتمند باشد.

مطالعات همچنین یک شکست عمیق ریشه‌ای در اعتماد و دلبستگی را مستند کرده‌اند که به این واقعیت مربوط می‌شود که شریک زندگی اغلب پورنوگرافی را به عنوان شکل فریبنده خیانت تجربه می‌کنند. در مطالعه فوق، یکی از همسران استفاده شوهرش از هرزه‌نگاری را به‌عنوان دزدی مجازی و بی‌رویه توصیف کرد و گفت که احساس می‌کند او یک میلیون رابطه داشته است. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان