چرا میل جنسی کم می شود ؟ / علت فاصله گرفتن را بشناسید

خط سلامت : وقتی فاصله ی بین رابطه ی جنسی بین همسران زیاد می شود ، یعنی صمیمیت جنسی کاهش می یابد چه راهکارهای وجود دارد؟

چرا میل جنسی کم می شود ؟ / علت فاصله گرفتن را بشناسید

به گزارش خط سلامت وقتی میل جنسی پایین است یعنی زوج در اولین مرحله از چرخه ی جنسی دچار مشکل هستند که به دنبال ان هیجان و برانگیختگی و ارگاسم خواهد بود.

بر اساس مطالعات سال 2016 حدود 9 درصد از زنان 18 تا 44 ساله و 12 درصد زنان 45 تا 64 ساله و 17 درصد از زنان بالای 65 سال دچار کاهش میل جنسی هستند.

اختلالات میل جنسی

اگرچه کم بودن میل جنسی به خودی خود نگران کننده نیست ولی باعث پریشانی افراد و مشکلات در روابطی می شود که شریک دیگر جنسی خواهان رابطه ی بیشتر است.

به گفته ی دکتر رزنیک اندرسون _استادیار روان پزشکی _ زنان و مردان به سه دلیل دچار کاهش میل جنسی می شوند.

نخستین موضوع کاهش میل جنسی به موضوع بیولوژیکی _ فیزیولوژیکی بر می گردد یعنی افراد به بیماری های قلبی، دیابت، هورمونی، دردهای مزمن، اختلالات دستگاه ادراری ، سوء مصرف مواد، بیماری های جسمی و روانی مبتلا هستند و یا اینکه از داروها برای درمان افسردگی ، اضطراب و یا روانپریشی استفاده می کنند.

وی می افزاید: مردانی که دچار کاهش تستسترون هستند با اختلال نعوظ روبرو می شوند کاهش تستسترون می تواند به علت سیگار، الکل، چاقی و ورزش نکردن باشد زمانی که اختلال نعوظ در مردان ایجاد می شود به میل جنسی آسیب خواهد زد.

یکی دیگر از دلایل به مسائل اجتماعی بر می گردد که اعتقادات فرهنگی، مذهبی ، تربیت خانواده، رسانه ها، گروه هم سالان و برنامه های بیش از حد منجر به کاهش میل جنسی خواهد شد مانند تروما، استرس ، تصویر نادرست از خود مثل پیری و …

بازگشت میل جنسی

به گفته ی متخصصان بازگرداندن و بالا بردن میل جنسی یک فرآیند پیچیده است و این فکر که با فاصله فرد به نقطه ی عالی برسد ، ممکن نیست. گاهی افراد با تمرکز روی رابطه ی جنسی به دنبال درمان می گردند ، که این نادرست است.

مشورت با یک متخصص

اولین کسی که باید در مورد کمبود میل جنسی با او صحبت کنید یک متخصص است. مراقبت های بهداشتی و بررسی بیماری ها و … می تواند موثر باشد.

داروهایی که در دوران میانسالی برای زنان با میل جنسی کم تجویز می شود می تواند موثر باشد همچنین داروهایی برای مردان تجویز می شود که مشکلات میل جنسی را کاهش خواهد داد.

درمانگران بهداشت و سلامت روانی

متخصصان در حوزه ی سلامت جنسی به مراجعان کمک می کنند تا آن ها دریابند چه چیزی میل جنسی شان را کاهش می دهد. بنابراین در حوزه ی جسمی، عاطفی و روانی بررسی صورت می گیرد.

شناخت از هم

متخصصان می گویند شناخت واقعی از همسر خود و ایجاد صمیمیت فیزیکی باعث می شود تا افراد به نیازهای خود بهتر واقف شوند و صمیمیت عاطفی ایجاد شود. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است .

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان