فیلم/ طرز تهیه اسموتی‌جو‌ دو‌سر برای تناسب اندام + ساده و فوری

خط سلامت: اسموتی جو دوسر یکی از محبوب ترین عصرانه های مناسب برای تمامی سنین محسوب می‌شود که حاوی پروتئین، مواد مغذی، فیبر و امگا3 می باشد.

فیلم/ طرز تهیه اسموتی‌جو‌ دو‌سر  برای تناسب اندام + ساده و فوری

اسموتی جو دوسر به عنوان یک وعده مفید و جذاب در عصرانه و حتی شام مصرف می‌شود که نه تنها تهیه آن راحت هست بلکه مملو از پروتئین، فیبر و بسیاری از ویتامین های مفید برای سلامتی است.

به گزارش خط سلامت این دستور تهیه سریع و راحت، برای افرادی که به رژیم غذایی اهمیت می‌دهند ولی به دلیل روز سخت و خسته کننده ای که گذرانده اند، توانایی آماده کردن عصرانه های آنچنانی را ندارند، مناسب است. چون باعث افزایش متابولیسم و تقویت انرژی می‌شود و همچنین وعده ای مناسب برای کنترل وزن به حساب می آید.

 در این دستور، از هیچ میوه و شکری استفاده نشده است و همچنین نیازی به پخت و پز ندارد.

مواد مورد نیاز:

1/3 فنجان جو دوسر

10 عدد بادام هندی خیس شده (می‌توانید از شیرِگیاهی دلخواه خود استفاده کنید)

1 قاشق غذاخوری تخم‌کتان

1 قاشق غذاخوری پودر کاکائو خام

1/3 قاشق چای‌خوری پودر دارچین

2 عدد خرما

طرزتهیه:

ابتدا جو دوسر را در ظرف آب می‌ریزیم و اجازه می‌دهیم 10-15 دقیقه خیس بخورد. سپس آن را از صافی رد کرده و به خوبی آب‌کشی می‌کنیم. 

جو دو سر خیس شده را درون مخلوط کن می‌ریزیم و برای دریافت مقداری چربی سالم طبیعی، بادام هندی را که از قبل خیس کرده ایم را به همراه یک لیوان آب به مخلوط کن اضافه می‌کنیم. به جای بادام هندی و آب می‌توان از شیرگیاهی دلخواه مانند شیربادام، شیربادام هندی و شیرنارگیل استفاده کرد.

سپس برای مقداری انتی‌اکسیدان، فیبر و امگا3، تخم کتان را به آن اضافه می‌ کنیم.

برای شیرین تر شدن اسموتی از خرمای مجول استفاده می‌کنیم. در صورت عدم دسترسی به خرمای مجول ، خرما را به مدت 5 دقیقه درون آب قرار می‌دهیم تا خیس بخورد و سپس آن را به مواد اضافه می‌ کنیم.

پس از اضافه کردن پودر دارچین و پودر کاکائو، مخوط کن را روشن می‌کنیم تا مواد ترکیب شوند و بعد از اینکه به خوبی مخلوط شدند، اسموتی ما آماده سرو است.

برای تزئین اسموتی جو دوسر، می‌توان از جو دوسر برشته و کاکائوی خام خورد شده استفاده کرد.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان