این والدین بیشترین آسیب را به فرزندان می زنند

 آزار جسمی، اثرات منفی زیادی بر سلامت روان کودک به جای می گذارد.به گزارش خبرنگار خط سلامت، والدینی که از سبک فرزندپروری استبدادی استفاده می کنند بیشتر احتمال دارد از آزار جسمی به عنوان ابزاری برای تربیت فرزندان خود استفاده کنند. مطالعات نشان داده، آزار جسمی باعث نقص در یادگیری اجتماعی کودکان شوند.

این والدین بیشترین آسیب را به فرزندان می زنند

آزار جسمی و یادگیری اجتماعی

به گزارش خبرنگار خط سلامت تحقیقات جدید نشان می‌دهد کودکان و نوجوانانی که مورد آزار جسمی قرار گرفته‌اند، نمی توانند دست به انتخاب هایی بزنند که کسب پاداش و تایید را به دنبال دارد. آزار جسمی کودکان توسط والدین ناآگاه، علاوه براینکه احتمال آسیب جسمی را افزایش می دهد؛ توانایی کودکان برای یادگیری اجتماعی را کاهش می دهد به این ترتیب کودک نمی تواند رفتار مناسب را از طریق مشاهده در مدرسه و موقعیت های اجتماعی دیگر فرا بگیرد. به دنبال نقص در یادگیری اجتماعی، مشکلات رفتاری بیش از پیش نمایان می شود.

آزار جسمی و خشونت قربانی

به گزارش خبرنگار خط سلامت محققان دریافتند، کودکانی که مورد آزار جسمی قرار می گیرند، نسبت به همسالان خود کمتر انعطاف پذیرند و در سازگاری با قوانین جدید خارج از محیط خانواده‌ مشکل دارند. کودکان مورد آزار جسمی ، از رفتار والدین خود بصورت تلویحی یاد گرفته اند تشویق شدن و دریافت پاداش‌، غیرقابل پیش‌بینی و نادر است در عوض تنبیه شدن هر لحظه ممکن است اتفاق بیفتد. انتظار تنبیه همان چیزی است که رفتار خشن و خصومت این کودکان را با همسالانشان توجیه می کند.

تسکین درد ناشی از آزار جسمی

مداخلات برای افراد مورد آزار جسمی ، متمرکز بر این است که این افراد بتوانند موقعیت امن را از شرایط تهدید کننده تشخیص دهند، همچنین بتوانند تکانه های خود را کنترل کنند. درمان‌های کنونی برای کمک به کودکان آزار دیده به افزایش احساس امنیت و اضطراب کمتر تمرکز دارد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان