جنگ های عشقی به خاطر عبور از مرزهای عاطفی + توصیه های روانشناسی

خط سلامت: مرزهای شخصی و واکنش ما نسبت به تعیین مرز توسط شریک عاطفی در رابطه نشان دهنده بلوغ عاطفی ماست. واکنش درست باعث احساس ارزشمند بودن می شود.

جنگ های عشقی به خاطر عبور از مرزهای عاطفی + توصیه های روانشناسی

مرزهای شخصی در تمام روابط عاطفی و اجتماعی وجود دارند. مرزهای نادرست و با واکنش نادرست در مقابل مرزهای شریک عاطفی منجر به فاصله و احساس ناراحتی می شود.

به گزارش خط سلامت، مرزهای شخصی فقط مربوط به ما نمی شود، زمانی که شریک عاطفی ما محدودیتی را بیان می کند، احساس شرم یا ناامیدی می کنید و احساس می کنید که مورد سرزنش قرار گرفته اید یا کنترل می شوید اما واکنش ما نسبت به این شرایط اگر درست باشد باعث می شود شریک شما احساس امنیت و خوشحالی داشته باشد.

واکنش درست نسبت به مرزهای شریک عاطفی

هنگامی که سعی می کنید فوراً از اعمال خود دفاع کنید، متوجه احساسات منفی می شوید. اما شما چیزی را از دست نمی دهید و آگاهی از آنچه باعث می شود عشق زندگی شما احساس امنیت و خوشحالی کند برای زندگی مشترک شما ایده‌ آل است.

در ادامه به توضیح واکنش‌های درست می پردازیم:

نفس عمیق

اگر احساس ناراحتی می کنید، تنفس عمیق و آهسته پاسخ «جنگ یا گریز» سیستم عصبی شما را آرام می کند. این کار درک را برای شما آسان‌تر می کند تا اینکه برای بحث آماده شوید.

پذیرش و گوش دادن

بپذیرید که شخصی که مرز را تعیین می کند می داند چه چیزی برای او بهتر است. اگر چیزی برای شما جواب نمی دهد، نیازهای خود را در میان بگذارید تا هر دو بتوانید به نتیجه برسید.

هر دو نفر شما روش خاص خود را برای پردازش و احساس کردن هیجان‌ها دارید. به شریک خود فضایی بدهید تا نیازها و خواسته های خود را بیان کند.

معذرت خواهی در صورت لزوم

شما فقط یک انسان هستید و همه اشتباه می کنیم. شاید شما به طور تصادفی با شوخی توهین آمیز یا اشتراک گذاری بیش از حد، زمانی که از شما خواسته شده است که این کار را نکنید، از مرز فراتر رفته اید. وقتی کسی مرز را تکرار می کند، متواضع باشید و برای اشتباه خود عذرخواهی کنید.

در نهایت، مرزهای درست باعث می شوند که هم احساس قدرت کنید و هم رابطه سالم‌تر و رضایت‌بخش‌تر داشته باشید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان