فرمول استفاده از تلفن همراه برای نوجوانان و کودکان

خط سلامت: امروزه بسیاری از نوجوانان زمان زیادی را با تلفن همراه خود، می گذرانند. احتمالا بارها سعی کرده اید با فرزندتان صحبت کنید، تا زمان استفاده از تلفن همراه خود را کاهش دهد، اما در نهایت متوجه شده اید حرف های شما تاثیر گذار نیست.

فرمول استفاده از تلفن همراه برای نوجوانان و کودکان

والدین، معمولا از اینکه توجه فرزندانشان توسط اعلان‌های دریافتی از تلفن همراه جلب می شود، اظهار نگرانی و درماندگی می کنند.

تلفن همراه و عدم تمرکز

به گزارش خط سلامت بسیاری از نوجوانان و کودکان شروع و پایان دادن به کارها را دشوار می‌دانند؛ زیرا اغلب به وسیله پیام های دریافتی از تلفن همراه حواسشان پرت می‌شود. در موارد جدی‌تر، نوجوانان نه تنها برای شروع و اتمام تکالیف، بلکه برای دوش گرفتن و انجام سایر کارهایی که نیاز به توجه مداوم ندارد، با مشکل مواجه می‌شوند.

بسیاری از نوجوانان و کودکان از زمان خود به شیوه ناکارآمد استفاده می کنند و در نتیجه توانایی آنها برای انجام کارهای روزمره یا تکمیل وظایف مربوط به مدرسه کاهش می یابد.

دستوالعمل هایی برای والدین چه کنند؟

برای کاهش حواس پرتی ناشی از تلفن همراه ، در ابتدا، با نوجوان خود گفتگو کنید و انتظارات خود را برای استفاده از تلفن بیان کنید. در مورد فواید کاهش استفاده از تلفن همراه ، بدون تعصب و بت آرامش صحبت کنید. با استفاده از شواهد علمی، به فرزند خود توضیح دهید که استفاده محدود از تلفن همراه ، آرامش و توان روانی بیشتری را فراهم می کند. برخی استراتژی ها عبارتند از:

تعیین ساعت تکلیف

ساعت تکلیف مشخصی را برای کودک و نوجوان محصل خود تعریف کنید. به ساعت تکلیف پایبند باشید و اجازه ندهید در طول این بازه زمانی از تلفن همراه استفاده شود.

اگر فرزندتان در اتاقش روی تکالیف درسی کار می کند، می تواند با قرار دادن تلفن خود در آشپزخانه، خود انضباطی را تمرین کند.

اعلان های غیر ضروری را خاموش کنید.

با رفتن به تنظیمات گوشی می توانید بسیاری از اعلان های اضافی را خاموش کنید. گزینه دیگر این است که به سادگی تلفن همراه را برای مدت زمانی بی صدا کنید. با فرزند خود ارتباط برقرار کنید و یک برنامه متمرکز بر فعالیت بدنی مانند: بازی یا تمرینات فیزیکی ایجاد کنید تا فرزند شما هر روز، چند بار، از وسایل الکترونیکی و صفحه نمایش جدا شود و توجه، یادگیری و سلامت روانش ارتقاء یابد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان