8 آسیب که مشکلات شخصیت را به دنبال می آورد

خط سلامت: وقتی اتفاقات بد در دوران کودکی رخ می دهد، چه ضرری روی سلامتی شما می گذارد؟

8 آسیب که مشکلات شخصیت را به دنبال می آورد

به گزارش خط سلامت تحقیقات جدید اثرات مادام العمری را نشان می دهد که حوادث نامطلوب در دوران کودکی می تواند بر سلامتی شما تأثیر بگذارد.

ناملایمات نامطلوب کودکی

تحقیقات جدید در دانشگاه اوکلند نشان می دهد حوادث نامطلوب دوران کودکی می تواند عوارض مادام العمر بر سلامتی وارد کند. این تحقیق نشان می دهد سلامت روان ضعیف در میان افرادی در نیوزیلند که چهار بار یا بیشتر "وقایع نامطلوب دوران کودکی " را تجربه کرده اند، تقریباً سه برابر بیشتر از افرادی است که هیچ تجربه ای نداشته اند.

این مطالعه هشت نوع ناملایمات دوران کودکی را شامل می‌شود: آزار عاطفی، جسمی یا جنسی و بزرگ شدن در خانواده‌ای که خشونت دارد، سوء مصرف مواد، بیماری روانی، طلاق یا زندانی بودن یکی از اعضای خانواده. پروفسور جانت فانسلو، دانشیار دانشکده بهداشت جمعیت در دانشکده علوم پزشکی و بهداشت می‌گوید: استرس‌های سمی در دوران کودکی می‌توانند تأثیرات مادام العمری بر بسیاری از جنبه‌های سلامت روانی بگذارند. این اثرات در سراسر جامعه موج می زند و بار بزرگی را بر خانواده و جامعه، خدمات بهداشتی و اقتصاد ما ایجاد می کند.

ناملایمات دوران کودکی و سلامت روانی

این مطالعه نشان می دهد تجربه حتی یک نوع از ناملایمات دوران کودکی با افزایش خطر سلامت روانی ضعیف مرتبط است. تجربه دو بار یا بیشتر با احتمال ناتوانی بالاتر و چهار بار یا بیشتر با مشکلات سلامت جسمانی مزمن همراه است.

به گفته محققان به سرپرستی دکتر لادن هاشمی افزایش خطرات مشکلات سلامتی مانند بیماری قلبی یا آسم می تواند با انواع خاصی از عوارض جانبی مرتبط باشد. دانشمندان 2888 پاسخ به نظرسنجی خشونت خانوادگی در نیوزیلند را تجزیه و تحلیل کردند.

سوء استفاده عاطفی یا جنسی

شانس ابتلا به بیماری قلبی برای افرادی که سوء استفاده عاطفی یا جنسی را تجربه کرده بودند، شاهد خشونت بین فردی بودند، یا در خانواده‌ای زندگی می‌کردند که در آن سوء مصرف مواد وجود داشت، افزایش یافت. احتمال ابتلا به آسم برای کسانی که از خانواده‌ای با سوءمصرف مواد، بیماری روانی یا طلاق هستند افزایش یافته است.

تحقیقات بین‌المللی نشان می‌دهد چگونه ناملایمات در دوران کودکی می‌توانند بر رشد عصبی و هورمونی، مسیرهای التهابی، توانایی‌های شناختی، اجتماعی و عاطفی و تمایل به رفتارهای پرخطر مانند سیگار کشیدن یا سوء مصرف مواد تأثیر بگذارند. عوامل اجتماعی-اقتصادی به طور کامل این ارتباط را در مطالعه نیوزلند توضیح ندادند. دکتر فانسلو، دکتر هاشمی، دکتر پائولین گالیور و پروفسور تریسی مک‌اینتاش در این مقاله می‌نویسند: سیاست‌ها و برنامه‌های مقابله با فقر کودکان به خودی خود مهم هستند، اما تأثیر تجربیات نامطلوب دوران کودکی را به‌طور کامل کاهش نمی‌دهند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان