این دوره از زندگی سن وابستگی است / رابطه روانی مادر و کودک; بخش هفتم

خط سلامت: 8 سالگی سن وابستگی کودک و شکل گیری رابطه بین کودک و مادر است.

این دوره از زندگی سن وابستگی است / رابطه روانی مادر و کودک; بخش هفتم

8 سالگی

به گزارش خط سلامت کودک 8 ساله کودک ی است که قدم به قدم به دنبال مادر می رود و به او می چسبد. کودک در این سن می خواهد رابطه بسیار نزدیکی با مادر داشته باشد؛ بنابراین مدام به او می چسبد.

در بعضی مواقع این تمایل آن قدر شدید است که مادر را عصبانی و کلافه می کند. هر مادری باید بداند که وابستگی عمیق کودک به مادر در سن 8 سالگی، یکی از مراحل رشد طبیعی کودک است، ولی آنچه اهمیت دارد، عکس العمل مادر نسبت به کودک است که باید کاملاً اصولی و منطقی باشد تا این نزدیک شدن، سیر طبیعی خود را طی کند، زیرا نزدیک شدن کودک و مادر در این سن، پایه ای برای نزدیک شدن کودک به دیگران و روابط اجتماعی او در آینده است. از طرف دیگر صحیح نیست که این وابستگی و نزدیک شدن، از سن 8 سالگی فراتر رود و ادامه پیدا کند و این مسئله زنگ خطری برای آینده کودک است.

همچنین 8 سالگی سنی است که کودک می خواهد مادر همان کاری را بکند که او مایل است؛ بنابراین نسبت به موافقت و عدم موافقت مادر خود بسیار حساس است و رضایت و خشنودی یا نارضایتی مادر را در چهره او جستجو می کند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان