تفکرات دو قطبی چه بلایی سر زنان می آورد

خط سلامت: فرزندپروری سخت است: کم خوابی، کودکی که ساعت ها بی دلیل گریه می کند، کودک نوپایی که به دلایل زیادی عصبانی است اما مادر بودن اغلب به خصوص سخت است.این فقط به این دلیل نیست که مادران اغلب سهم بزرگی از تربیت کودک را به دوش می کشند. به این دلیل است که مادر شدن می تواند با لایه دیگری از قضاوت، گناه و شرم همراه باشد.

تفکرات دو قطبی چه بلایی سر زنان می آورد

طرز فکر مردم در مورد مادر شدن

به گزارش خط سلامت طرز فکر مردم در مورد مادر شدن می تواند منجر به فشار شدید بر مادران شود. همچنین می تواند منجر به این شود که برخی از مادران احساس کنند که باید از تصمیمات دیگران انتقاد کنند تا از تصمیم خود دفاع کنند.

به این ترتیب، مادران می توانند در زمانی که بیشتر به حمایت متقابل نیاز دارند، در مقابل یکدیگر قرار گیرند. فلسفه نمی تواند با ارائه درمانی برای کم خوابی زندگی مادران را آسان کند اما با استفاده از روش‌های فلسفه تحلیلی می‌توان مشکلات موجود در تفکر رایج درباره مادری را شناسایی کرد.

این می تواند به ما کمک کند تا بفهمیم چه چیزی ممکن است باعث این قضاوت، گناه و شرم شود. همچنین ممکن است به مادران کمک کند تا به یکدیگر کمک کنند.

برخی از موضوعات کلیدی در مکالمات والدین وجود دارد که تقریباً همیشه به نظر می رسد اشتباه است: زایمان، تغذیه نوزاد ، معرفی غذای جامد، استفاده از "آموزش خواب " به طوری که کودک شما برای مدت طولانی تری بخوابد. وقتی این موضوعات مطرح می شود، شاهد اختلافات شدید و اتهامات خشم آلود هستیم.

قطبی شدن مادران

برخی از مردم ممکن است بگویند برخی از مادران خودخواه هستند یا بگویند مادران دیگر بدون دلیل موجه رنج می برند.

قطبی شدن مادران اغلب به دو بخش متضاد تقسیم می شوند. ما به تغذیه با شیر مادر در مقابل شیر خشک، سزارین در مقابل زایمان طبیعی و تمرین خواب در مقابل خواب مشترک (خوابیدن در یک تخت با نوزاد خود) فکر می کنیم.

اگر نتوانید توجیه کافی ارائه دهید، ممکن است به عنوان یک مادر بد دیده شوید. برخی از افراد ممکن است جملاتی از این قبیل بگویند: اگر دلیل پزشکی دارید که نمی‌توانید شیر دهید، استفاده از شیر خشک خوب است.

حمله دفاعی افرادی که احساس می کنند به مادران بدی متهم می شوند، ممکن است باعث شود که با تلاش نشان دهند طرف مقابل اشتباه می کند. کسی که احساس می کند به خاطر سزارین مورد انتقاد قرار می گیرد، ممکن است استدلال کند که زنانی که می خواهند در خانه زایمان کنند، گمراه و بی پروا هستند.

این مسائل در موضوعات داغ تقریباً اجتناب ناپذیر است. با این حال، بحث در مورد تقریباً هر تصمیم والدینی می تواند سمی شود و شروع به پیروی از این الگوهای بد کند.

پس چه چیزی باعث می‌شود که این گفتگوها اینقدر اشتباه پیش بروند و فلسفه چگونه می‌تواند در کاهش آن کمک کند؟

اشتباهات فلسفی

این مشکلات تا حدی به دلیل چند اشتباه فلسفی مرتبط در تفکر ما درباره مادری رخ می دهد.

اولا اغلب دلایل مادری و وظایف مادری را با هم یکی می کنیم . اگر چه دلایل بسیار مهم هستند اما تعریف آنها بسیار دشوار است. برخی از فیلسوفان فکر می‌کنند دلایل اساسی‌ترین اجزای سازنده کارهایی هستند که باید انجام دهیم. دلایل "به نفع" انجام کارها هستند. این واقعیت که بستنی طعم خوبی دارد به نفع خوردن آن است.

وظیفه کاری است که از نظر اخلاقی باید انجام دهید. وظایف با احساس گناه و سرزنش مرتبط است.وظایف با توجیه نیز مرتبط است. اگر به وظیفه خود عمل نکنید، مردم حق دارند از شما دلیل بخواهند. اگر توجیه شما به اندازه کافی خوب نباشد، می توانند شما را سرزنش کنند.

مادران می توانند دلیل خوبی برای انجام کاری داشته باشند بدون اینکه وظیفه ای برای انجام آن کار وجود داشته باشد. ما می توانیم به دلایل دونده ماراتن احترام بگذاریم بدون اینکه فکر کنیم افرادی که در ماراتن شرکت نمی کنند باید احساس گناه و شرم کنند.

همه مادران یکسان فکر و احساس نمی کنند. مادران می توانند ارزش های متفاوتی داشته باشند و همچنان مادران خوبی باشند. این تفاوت ها ممکن است بدیهی به نظر برسند، اما یک تحلیل فلسفی از استدلال رایج در مورد مادری نشان می دهد که مردم اغلب به طور ضمنی فرض می کنند که تنها یک راه برای یک مادر خوب وجود دارد.

اینها اشتباهاتی در مورد مادری و به طور کلی والدین شدن هستند. به نظر نمی رسد که ما همان الگوهای اشتباه استدلال درباره پدران را ببینیم. به نظر می‌رسد می‌توانیم تشخیص دهیم که پدران دلایل بدون تکلیف دارند و پدران مختلف ممکن است ارزش‌های متفاوتی داشته باشند. فلسفه به مادران کمک می کند هنگامی که الگوها را تشخیص دادیم، از تکرار آنها اجتناب کنیم. اگر بدانیم که چرا کسی ممکن است حالت دفاعی داشته باشد، می‌توانیم با همدلی واکنش نشان دهیم. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان