این علامت یائسگی می‌تواند به 4 مشکل سلامتی در آینده منجر شود!

خط سلامت: یک مطالعه جدید منتشر شده در مجله Maturitas نشان می‌دهد علائم یائسگی می‌تواند به چهار بیماری مزمن، یعنی بیماری‌های قلبی، افسردگی، دیابت و کاهش چگالی مواد معدنی استخوان مرتبط باشد.

این علامت یائسگی می‌تواند به 4 مشکل سلامتی در آینده منجر شود!

 محققان با بررسی ۵۳ مطالعه و داده‌های بیش از ۴۵۰,۰۰۰ زن، به این نتیجه رسیدند که علائم شدید یائسگی نه تنها بر سلامت درازمدت زنان تأثیر می‌گذارد، بلکه می‌تواند به عنوان پیش‌گویی برای بیماری های مزمن در آینده عمل کند.

به گزارش خط سلامت یک مطالعه تأکید می‌کند مشکلات جریان خون ناشی از علائم یائسگی مانند تعریق شبانه و گرگرفتگی، با ایجاد ضایعاتی در ماده سفید مغز، که خود به عنوان یک عامل خطر برای بیماری‌های آلزایمر و زوال عقل شناخته می‌شود، ارتباط دارد. این یافته‌ها می‌تواند زنان را ترغیب کند تا برای بهبود مراقبت‌های بهداشتی خود بیشتر صدای خود را به گوش پزشکان برسانند.

با افزایش توجه به علائم یائسگی، یک مطالعه جدید منتشر شده در مجله Maturitas نشان می‌دهد که علائم یائسگی می‌تواند به چهار بیماری مزمن مرتبط باشد: بیماری‌های قلبی، افسردگی، دیابت و کاهش چگالی مواد معدنی استخوان. محققان با بررسی ۵۳ مطالعه و داده‌های بیش از ۴۵۰,۰۰۰ زن، به این نتیجه رسیدند که علائم شدید یائسگی نه تنها بر سلامت درازمدت زنان تأثیر می‌گذارد، بلکه می‌تواند به عنوان پیش‌گویی برای مشکلات سلامتی آینده عمل کند.

در واقع، محققان اشاره کرده‌اند وجود علائم خاص یائسگی می‌تواند به پیش‌بینی خطرات سلامتی آینده کمک کند. به عنوان مثال، مشکلات جریان خون که باعث بروز علائمی مانند تعریق شبانه و گرگرفتگی می‌شوند، با ضایعاتی در ماده سفید مغز که به عنوان یک عامل خطر برای بیماری‌های آلزایمر و دیگر اشکال زوال عقل شناخته می‌شود، ارتباط دارند.

یائسگی چگونه احتمال بروز بیماری های مزمن را افزایش می دهد؟

این علائم مرتبط با جریان خون همچنین به خطر بالاتر بیماری‌های قلبی نیز مربوط می‌شوند. یکی از مکانیسم‌های ممکن که می‌تواند این ارتباط را توضیح دهد، این است که زنان که گرگرفتگی دارند، به ویژه زنانی که این علائم را زودتر در دوره یائسگی تجربه می‌کنند، شریان‌هایی دارند که کمتر احتمال دارد به درستی در حین ورزش یا استرس شل شوند. به عبارت دیگر، شریان‌های آنها سفت‌تر از حالت طبیعی هستند.

در زنانی که گرگرفتگی دارند، گشاد شدن ناشی از جریان خون معمولاً به درستی عمل نمی‌کند و این می‌تواند آنها را در معرض خطر مشکلات قلبی در آینده، از جمله بیماری‌های قلبی قرار دهد.

یائسگی بدون علامت و شیوع بالاتر سرطان سینه 

یک مشاهده جداگانه نشان می‌دهد یائسگی بدون علامت به شیوع بالاتر سرطان سینه مرتبط است. بر اساس مطالعه Maturitas، زنانی که یائسگی را بعد از سن ۵۵ سالگی آغاز می‌کنند، احتمال بیشتری برای ابتلا به سرطان سینه در طول زندگی خود دارند.

یافته‌های این مطالعه تنها آغاز کار است و تحقیقات بیشتری برای درک کامل این که چگونه یائسگی ممکن است به جنبه‌های مختلف سلامت زنان در سنین بالاتر کمک کند، مورد نیاز است.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان