صبحانه خوش رنگی که حال روانی را جا می آورد

خط سلامت: صبحانه نقش مهمی در سلامت روان ایفا می کند. افراد به روش های مختلف سلامت روان خود را ارتقا می دهند. یکی از موثرترین تکنیک ها در کاهش اضطراب و افزایش سلامت روان صبحانه است.

صبحانه خوش رنگی که حال روانی را جا می آورد

صبحانه ذخایر گلوکز بدن را احیا می کند به این ترتیب منجر به افزایش سطح انرزی و هوشیاری می شود.

به گزارش خبرنگار خط سلامت، بی توجهی به وعده صبحانه بر عملکرد ذهنی از جمله توجه، تمرکز و حافظه تأثیر منفی می گذارد و باعث می شود کارهای روزمره دشوارتر از حد معمول احساس شوند. در یک مطالعه ای جدید مشخص شد، در 48 درصد موارد حذف وعده صبحانه با اضافه وزن، مشکلات خواب و افسردگی رابطه دارد.

صبحانه آرامش بخش

صبحانه مشکلات رفتاری، نظیر پرخاشگری و نوسانات خلقی را بهبود می بخشد. بعضی از دستورالعمل های خاص برای صبحانه ، فواید این وعده غذایی معجزه گر را دو چندان می کند. برای شروع یک روز خوب این دستور العمل خوشمزه و آرام بخش را امتحان کنید.

املت اسفناج و پنیر

املت پنیری داغ و خوشمزه در یک صبح سرد چیزی جز آرامش ندارد. به علاوه تخم مرغ در عین مقرون به صرفه بودن حاوی مقدار زیادی مواد مغذی است . به گفته ساشا بیات - SASHA BAYAT- متخصص تغذیه در بیمارستان بریگهام و زنان در بوستون ، تخم مرغ منبع اصلی کولین است، ماده ای مغذی که منجر به تولید استیل کولین می شود. استیل کولین نقش مهمی در تنظیم خلق و خو دارد.

مواد لازم

یک عدد تخم مرغ بزرگ

یک قاشق غذاخوری آب

یک پیمانه نمک

فلفل سیاه

یک قاشق چایخوری روغن زیتون

دو قاشق غذاخوری پنیر چدار کم چرب

نصف پیمانه اسفناج خرد شده

دو برش نان سبوس دار

دستورالعمل

در یک کاسه کوچک، تخم مرغ را با آب، نمک و فلفل مخلوط کنید. روغن زیتون را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. مخلوط تخم مرغ را در ماهیتابه بریزید. صبر کنید کمی سفت شود سپس روی آن پنیر چدار و اسفناج بزنید. کمی صبر کنید(1 تا 2 دقیقه) تا پنیر آب شود. سپس با نان سرو کنید.

این صبحانه خوشمزه، 373 کالری، 13 گرم چربی کل، 20 گرم پروتئین، 41 گرم کربوهیدرات، 6 گرم فیبر، 714 میلی گرم سدیم برای بدن به ارمغان می آورد. علاوه بر موارد گفته شده، استفاده از نان های سبوس دار مانند سنگگ، در وعده صبحانه منبع مناسبی برای تامین ویتامین های گروه ب است و منجر به نشاط و سرحالی اول صبح می شود.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است .

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان