یک دلیل مهم که پرخورها و چاق ها از آن غافلند!

خط سلامت: تنهایی یکی از مهم ترین عوامل مرتبط با افسردگی است. پژوهش ها نشان می دهد مغز افراد تنها نسبت به احساس گرسنگی، حساس تر است. به بیان دیگر افراد تنها معمولا هوس های غذایی زیادی را تجربه می کنند.

یک دلیل مهم که پرخورها و چاق ها از آن غافلند!

تنهایی یکی از مهم ترین عوامل خطر مرتبط با افسردگی است. پژوهش های متعدد نشان داده است افراد تنها معمولا بیشتر از افراد اجتماعی، میل به خوردن غذا دارند.

به گزارش خط سلامت در سطح بیولوژیکی، محققان عقید دارند، مغز افراد تنها نسبت به گرسنگی حساس تر است و میل بیشتری برای خوردن غذا دارد.

تنهایی و پرخوری 

تنهایی و انزوای اجتماعی میل افراد به غذا خوردن را افزایش می دهد.

یک مغز تنها مشتاق ایجاد ارتباط با دیگران است. دانشمندان گزارش می دهند پس از گذراندن یک روز کاملاً منزوی و دور از دیگران، مغز افراد با دیدن دیگران، مانند مغز یک فرد گرسنه که غذا می بیند، هیجان زده می شود.

لیویا تومووا- Livia Tomova- عصب‌شناس شناختی و همکارانش به مدت 10 ساعت غذا نخوردند. در پایان روز، سلول‌های عصبی خاصی در مغز میانی در پاسخ به تصاویر پیتزا و کیک شکلاتی فعال شدند. آن نورون‌ها دوپامین را که یک پیام‌رسان شیمیایی مرتبط با پاداش است، تولید می‌کنند.

در یک روز دیگر ، همان افراد 10 ساعت در انزوا قرار گرفتند. نورون‌ها در همان نقطه در پاسخ به عکس‌هایی از افراد در حال گفتگو یا ورزش‌های گروهی فعال شدند.

در افرادی که گزارش دادند عموماً تنها تر هستند، پاسخ‌های اجتماعی کمرنگ بود. تومووا می‌گوید: ما واقعاً نمی‌دانیم چه چیزی باعث آن می‌شود.

چرا تنهایی منجر به پرخوری می شود؟

مغز میانی که نقش مهمی در انگیزه افراد برای جستجوی غذا، دوستان، قمار یا مواد مخدر دارد، حتی زمانی که افراد گرسنه یا تنها نیستند به غذا و سیگنال های اجتماعی پاسخ می دهد. از این گذشته، یک فرد همیشه می تواند غذا بخورد یا در کنار دیگران بنشیند، اما گرسنگی و تنها یی در افراد واکنش را افزایش می داد و واکنش مردم را به چیزی که از دست داده بودند متمرکز می کرد.

تومووا از دانشگاه کمبریج می‌گوید: یافته‌ها وضعیت کنونی را نشان می‌دهد. کووید 19 بسیاری از افراد را از نظر اجتماعی منزوی کرده است که باعث تاثیر بر زندگی روانی و جسمانی آنان شده است به گونه ای که باعث می شود افراد بیشتر غذا بخورند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان