ورزش این شرم فراگیر را کاهش می دهد

خط سلامت: ورزش موجب بالا آمدن روحیه و کاهش افکار خودکشی می شود.

ورزش این شرم فراگیر را کاهش می دهد

ورزش ناراحتی را در بین افرادی که در بحران خودکشی قرار دارند کاهش داده و احساس ناامیدی را پایین می آورد. به گزارش خط سلامت خودکشی بحران بزرگی در دنیای امروز است که نه تنها فرد بلکه خانواده از آن آسیب می بینند. زمانی که خلق افراد پایین است افکار خودکشی را بیشتر تجربه می کند.یکی از مواردی که باعث بالا آمدن خلق می شود ورزش است.

ورزش با خودکشی چه رابطه ای دارد؟

ورزش علائم پریشانی را در افراد مبتلا به بیماری روانی شدید بهبود می بخشد.

پرفسور کارول ماهر- Professor Carol Maher-استاد جمعیت و سلامت دیجیتال در دانشگاه استرالیا می گویند: ورزش و فعالیت بدنی به عنوان مکمل دارو و یا روان درمانی در افراد مبتلا به مشکلات سلامت روان مفید است. ورزش، خطر ناامیدی، افسردگی و رفتار خودکشی را کاهش می دهد.

در مطالعه ای روی 12 زن بین 18 تا 65 ساله انجام شد محققان متوجه شدند: ناامیدی یک پیش‌بینی‌کننده قوی برای خودکشی و خوش‌بینی یک عامل محافظتی در برابر خودکشی است.

در برنامه ای از این افراد خواسته شد در دو جلسه به مدت 30 دقیقه پیاده روی سریع، دویدن در پارک شرکت کنند و گروهی دیگر بی تحرک در دو جلسه 30 دقیقه ای به تنهایی در اتاق بیمارستان باشند. نتایج نشان داد بیمارانی که در جلسات تمرینی شرکت کردند، بهبود قابل توجهی در کاهش ناامیدی نشان دادند، در حالی بیمارانی که بی‌تحرک بودند، بهبود چشمگیری نداشتند. می توان گفت: حرکات بدنی احساس ناامیدی افراد را کاهش داده و خلق آن ها را بالا می آورد تا بتوانند افکار خودکشی را مدیریت و در نهایت حذف کنند.

همچنین افزودن جلسات روزانه (30 دقیقه) ورزش و فعالیت بدنی با شدت متوسط (پیاده‌روی تند، آهسته دویدن با ضربان قلب حفظ شده در 65 تا 80 درصد حداکثر ضربان قلب پیش‌بینی‌شده) به مراقبت‌های معمول در بیماران خودکشی بستری می‌تواند موثر باشد.

ورزش و کاهش ناامیدی

ورزش احساس شایستگی و استقلال را تسهیل و به بهبود علائم بیماران کمک می کند. همچنین ورزش به عنوان تمرین استقامتی باعث تغییرات فیزیولوژیکی می شود که اثرات درمان های پزشکی را افزایش می دهد و در نهایت جلسات تمرینی باعث کاهش خستگی و انرژی کم و علائم رایج داروهای آرام بخش روانپزشکی می شود.

 برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

  • ناشناس پاسخ به نظر

    خیلی خوب است ممنون که هستید

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان