3 علامت که نشان می دهد استانداردتان در رابطه خیلی پایین است

خط سلامت: همه ما شایسته عشق و رابطه ای هستیم که ما را شاد و راضی کند. اما گاهی اوقات، به دلایل مختلف، ممکن است خودمان را در موقعیت هایی قرار دهیم که در آن کمتر از آنچه لیاقت داریم، دریافت می کنیم.

3 علامت که نشان می دهد استانداردتان در رابطه خیلی پایین است

پایین آوردن استانداردها در رابطه به معنای پذیرفتن رفتارهایی است که ما را ناراحت می کند یا به ارزش های مان آسیب می رساند. این کار ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد، از جمله ترس از تنهایی، عزت نفس پایین یا باورهای نادرست در مورد روابط. اما در درازمدت، این کار می تواند منجر به نارضایتی، رنجش و حتی آسیب روانی شود.

به گزارش خط سلامت در اینجا چند نشانه وجود دارد که نشان می دهد ممکن است در روابط خود بیش از حد سازش کرده باشید.

3 علامت که نشان می دهد استانداردهای شما در رابطه خیلی پایین است

توجیه رفتارهای نامناسب شریک زندگی

همه ما گاهی اشتباه می کنیم، اما اگر مدام در حال توجیه رفتارهای نامناسب شریک زندگی خود هستید، ممکن است استانداردهای خود را پایین آورده باشید. این توجیه ها می تواند شامل:

کم اهمیت جلوه دادن مشکلات: مثلاً گفتن اینکه "همه گاهی دعوا می کنند" یا "اینقدر هم که فکر می کنی بد نیست".

بخشیدن مکرر: بخشش بخشی از هر رابطه است، اما اگر مدام بدون آنکه تغییری در رفتار شریک زندگی تان ببینید، او را می بخشید، ممکن است به یک الگو تبدیل شده باشد.

توجیه رفتارها با دلایل متعدد: مثلاً گفتن اینکه "او تحت فشار زیادی است" یا "او به دلیل گذشته اش اینطور رفتار می کند".

انتظار برای تغییر شریک زندگی

اگر مدام در حال تغییر دادن شریک زندگی خود هستید و امیدوارید که او به فردی که می خواهید تبدیل شود، ممکن است در یک رابطه ناسالم گیر کرده باشید. افراد نمی توانند به طور کامل تغییر کنند، و تلاش برای تغییر کسی اغلب به ناامیدی و رنجش منجر می شود.

 فداکاری بیش از حد

اگر همیشه شما هستید که بیشتر تلاش می کنید و نیازهای شریک زندگی خود را در اولویت قرار می دهید، در حالی که او به اندازه شما تلاش نمی کند، ممکن است در یک رابطه نامتعادل باشید. فداکاری در یک رابطه سالم مهم است، اما زمانی که یک طرف همیشه بیشتر از دیگری فداکاری می کند، می تواند منجر به احساس خستگی عاطفی و ناامیدی شود.

چرا برخی افراد استانداردهای خود را در رابطه پایین می آورند؟

ترس از تنهایی: گاهی اوقات، ما به جای اینکه تنها باشیم، ترجیح می دهیم در یک رابطه نامناسب بمانیم.

عزت نفس پایین: افرادی که عزت نفس پایینی دارند، ممکن است باور کنند که شایسته بهترین نیستند.

ترس از تغییر: تغییر دادن یک رابطه می تواند ترسناک باشد، بنابراین ما ممکن است به جای مقابله با مشکلات، آنها را نادیده بگیریم.

چه کاری می توان انجام داد؟

بجای اینکه ازتنهایی بترسید سعی کنید برای بهبود وضعیت به نکات زیر توجه کنید:

نیازها و ارزش های خود را بشناسید و به آنها احترام بگذارید.

مرزهای سالم تعیین کنید: مشخص کنید چه چیزی را در یک رابطه تحمل می کنید و چه چیزی را تحمل نمی کنید. در نهایت اگر احساس می کنید در یک رابطه ناراضی هستید، به آن توجه کنید.  یک درمانگر می تواند به شما کمک کند تا درک بهتری از روابط خود پیدا کنید و مهارت های ارتباطی خود را بهبود بخشید.

به یاد داشته باشید شما شایسته یک رابطه سالم و شاد هستید. اگر احساس می کنید که در یک رابطه ناسالم گیر کرده اید، برای ایجاد تغییرات لازم اقدام کنید.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان