سه استراتژی ارتباطی موفق‌ترین رهبران

خط سلامت: آیا می‌خواهید ارتباطاتتان مؤثرتر شود؟ یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که استفاده از زمان حال، زبان ساده و ایجاد ارتباط عاطفی با مخاطب، سه کلید اصلی موفقیت در سخنرانی است. نوآ زاندان، کارآفرین و محقق، با بررسی سخنرانی‌های رهبران برجسته، به این نتایج دست یافته است. یافته‌های او می‌تواند به هر فردی، از مدیران اجرایی تا سخنرانان عمومی، کمک کند تا پیام خود را با قدرت بیشتری منتقل کند.

سه استراتژی ارتباطی موفق‌ترین رهبران

نوآ زاندان پس از مطالعه بر روی نحوه سخنرانی رهبران موفق، به سه استراتژی کلیدی دست یافته است که این افراد برای انتقال موثر پیام خود از آن استفاده می‌کنند. زاندان با تحلیل سخنرانی‌های افراد تأثیرگذاری چون مارتین لوتر کینگ جونیور و شریل سندبرگ، الگوهایی را شناسایی کرده که می‌تواند برای هر فردی که می‌خواهد ایده‌های خود را به دیگران منتقل کند، مفید باشد.

به گزارش خط سلامت، در طول فعالیت حرفه‌ای خود، 12 سال گذشته را صرف مطالعه نحوه صحبت موفق‌ترین ، مؤثرترین و تأثیرگذارترین افراد کرده‌ام.

من با انبوهی از داده‌ها کار کردم تا به انجام معاملات چند میلیارد دلاری کمک کنم. با گذشت زمان متوجه شدم که در مدل‌های ما یک عامل گمشده وجود دارد که می‌تواند این معاملات را انجام دهد یا خراب کند: ارتباط مؤثر. این مفهوم ساده به نظر می‌رسید - اگر رهبران بتوانند دیدگاه خود را به طور مؤثر ارتباط دهند، معاملات انجام می‌شد. اما ما داده‌ای در مورد نحوه انجام این کار نداشتیم.

به عنوان یک فرد عددی، این موضوع مرا گیج کرد، بنابراین شروع به کار روی راهی برای درک بهتر آن کردم.

چند سال پیش، از روی کنجکاوی، تجزیه‌ای بر روی نمونه‌ای از 200 ویدیو از برجسته‌ترین افراد جهان، از فرانکلین دلانو روزولت و مارتین لوتر کینگ جونیور تا برادران رایت و آملیا ارهارت انجام دادم. معیارهای من شامل سخنرانی‌های TED در مورد نوآوری، سخنرانی‌های مشهور از رهبران فکری جهانی و رتبه‌بندی برجسته‌ترین افراد جهان بود. سپس آنها را با ویدیوهای 250000 متخصص مقایسه کردیم.

سه استراتژی ارتباطی که موفق‌ترین رهبران استفاده می‌کنند

آنها به زبان حال صحبت می‌کنند

هنگامی که این پروژه آغاز شد، تیم من و من فکر می‌کردیم که آینده‌نگران هنگام صحبت تصویری واضح از دنیای آینده ترسیم می‌کنند، اما در واقع آنها بسیار بیشتر بر زمان حال متمرکز هستند.

در تحقیقات خود متوجه شدیم این رهبران موفق از زمان حال 15% بیشتر و زمان آینده 14% کمتر از ارتباط‌دهنده متوسط استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، به جای گفتن "ما به این نتایج دست خواهیم یافت"، آنها می‌گویند "ما اکنون به این نتایج دست می‌یابیم".

گریتا تونبرگ نمونه قدرتمندی از این نوع ارتباط‌دهنده در لحظه است.

او در سخنرانی خود در مجمع جهانی اقتصاد در سال 2019، بحران آب و هوا را با احساس فوریت و طنین‌انداختگی خطاب کرد و گفت: "من نمی‌خواهم امیدوار باشید. من می‌خواهم وحشت کنید. من می‌خواهم ترس را احساس کنید که هر روز احساس می‌کنم. و سپس می‌خواهم عمل کنید."

آنها از زبان واضح و ساده استفاده می‌کنند

هنگامی که آینده‌نگران صحبت می‌کنند، بیش از حد پیچیده یا نظری نیستند. آنها از هجاهای کمتری در هر کلمه، کلمات کمتری در هر جمله و زبان علت و معلولی واضح استفاده می‌کنند.

یک ارتباط‌دهنده معمولی ممکن است بگوید: "در سه فصل آینده، از طریق کارایی کاهش هزینه و هم‌افزایی بهبود یافته، نتایج خود را تقریباً از 10 تا 15% بهبود خواهیم بخشید."

یک آینده‌نگر این را ساده‌تر می‌کند و آن را ملموس‌تر می‌کند و می‌گوید: "در سه فصل آینده، از طریق سه روش، نتایج خود را 12.5% بهبود خواهیم بخشید."

شریل سندبرگ در این زمینه بسیار ماهر است. یکی از عبارات مورد علاقه من از او در کتابش "خم شوید" آمده است، جایی که می‌نویسد: "انجام شده دشمن کامل است." ما دریافتیم که او 85% واضح‌تر از مدیرعامل متوسط ارتباط برقرار می‌کند و او را به یکی از مؤثرترین ارتباط‌دهندگان تبدیل می‌کند که تاکنون اندازه‌گیری کرده‌ایم.

مثال دیگری از آینده‌نگری که دوست دارم از نلسون ماندلا آمده است که مشهور است گفته است: "تحصیلات قدرتمندترین سلاحی است که می‌توانید از آن برای تغییر جهان استفاده کنید." این ساده و تأثیرگذار است و تلاش نمی‌کند بیش از حد توضیح دهد، ثابت کند یا توجیه کند.

آنها مخاطبان خود را دعوت می‌کنند

آینده‌نگران از بسیاری از ضمایر شخص دوم مانند "شما" و "شما" و همچنین زبانی مرتبط با حواس استفاده می‌کنند. این باعث می‌شود ارتباط آنها فوری و غوطه‌ور شود.

مثال عالی از این زمانی است که ریچارد برانسون در مصاحبه‌ای با NPR در سال 2014 در مورد گردشگری فضایی و سفر صحبت کرد.

او گفت: "وقتی موشک متوقف شد، در فضا خواهید بود. سکوت کامل خواهد بود. شما باز خواهید شد و در حالی که به آرامی بلند می‌شوید و به سقف برخورد می‌کنید، در اطراف شناور خواهید شد." برانسون شما را با خود به داخل فضاپیما می‌برد و تجربه را واقعی و فوری می‌کند.

بنابراین، ما از همه اینها چه می‌آموزیم؟ داده‌های ما نشان می‌دهد که پس از داشتن یک دیدگاه واضح، کار سخت تازه آغاز شده است. شما باید آن را به گونه‌ای ارتباط دهید که بر زمان حال تمرکز کند، از زبان واضح و ساده استفاده کند و مخاطبان خود را به دیدگاه وارد کند. اگر این کار را انجام دهید، می‌توانید هر کسی را الهام بخشید.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان