با این 2 کار احساس بدبختی حتمی است

خط سلامت: احساس بدبختی در بسیاری از موارد از عملکرد فرد و نحوه تفکر او نشات می گیرد. افرادی که دائما خود را بادیگران مقایسه می کنند بیشتر از سایر افراد احساس بدبختی را تجربه می کنند.

با این 2 کار احساس بدبختی حتمی است

احساس بدبختی و شکست از جمله آزاردهنده ترین احساساتی هستند که یک فرد در طول زندگی تجربه می کند. به گزارش خط سلامت روانشناسان بالینی معتقدند افراد خود را با دو شیوه به مرز شکست و بدبختی سوق می دهند.

احساس بدبختی چه زمانی ایجاد می شود؟

احساس بدبختی همان صدای ظریف افکار فرد است که بطور مداوم نقص ها، کمبودها و شکست های فرد را به او یادآوری می کند. بسیاری از افراد با انجام کارهای مخرب زندگی را برای خود سختی می کنند و به احساس بدبختی دامن می زنند.

 دو کار مخرب وجود دارد که گروه زیادی از افراد دائما در حال تکرار  آن هستند و بر اثر این کارهای نادرست دایما با احساس بدبختی دست و پنجه نرم می کنند.

مقایسه ظاهر خود

افرادی که دائما ویژگی ظاهری و بدنی شان را مثل قد، وزن، رنگ پوست، مو و …. با افرادی که جذاب هستند و به لحاظ استاندارد در سطح بالایی قرار دارند مقایسه می کنند، در واقع خود را به سمت احساس بدبختی سوق می دهند؛ چون ویژگی های ظاهری و جسمانی چیزی نیستند که انتخاب آن به دست افراد باشد.

مقایسه دستاورد های خود با دیگران

مقایسه موفقیت های دیگران با شکست های های خود، نتیجه ای جز احساس بدبختی برای فرد نخواهد داشت. چنین مقایسه غلطی باعث می شود فرد تمام انرژی و سرمایه ی روانی خود را صرف تمرکز بر نداشته ها کند.

روان شناسان بالینی معتقدند آسیب هایی که از مقایسه کردن افراد با هم ایجاد می شود، غیر قابل جبران است و نه تنها باعث ایجاد انگیزه و پیشرفت نمی شود، بلکه فرد همان میزان انرژی و توانی را هم که دارد از دست خواهد داد. بی ارزشی هایی که به دنبال مقایسه کردن بین روابط فردی، زوجی، شغلی، ثروت و … به وجود می آید، احساس بدبختی را جایگزین شکوفایی و تلاش خواهد کرد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان