آماده‌سازی کودکان برای بازگشت به مدرسه و مهر ماه+ نکات مهم برای والدین

خط سلامت: بازگشت به مدرسه برای کودکان می‌تواند هم هیجان‌انگیز و هم استرس‌زا باشد. در این زمان والدین نقش مهمی در کمک به فرزندان شان برای داشتن یک شروع قوی و پر انرژی در سال تحصیلی جدید دارند. در این مقاله، نکات مهمی برای آماده‌سازی کودکان در زمینه‌های مختلف، از جمله خواب، تغذیه، ورزش و مدیریت اضطراب، ارائه شده است.

آماده‌سازی کودکان برای بازگشت به مدرسه و مهر ماه+ نکات مهم برای والدین

کارشناسان خواب بر اهمیت خواب کافی برای کودکان تاکید می‌کنند. یک برنامه خواب منظم به رشد، یادگیری و سلامت کلی کودک کمک می‌کند. توصیه می‌شود که کودکان پیش‌دبستانی 10 تا 13 ساعت، کودکان دبستانی 9 تا 11 ساعت و نوجوانان 8 تا 10 ساعت در شب بخوابند.

به گزارش خط سلامت ایجاد یک روتین آرام قبل از خواب، مانند حمام کردن، مسواک زدن و خواندن داستان، می‌تواند به کودکان کمک کند تا راحت‌تر به خواب بروند. همچنین، محدود کردن استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی قبل از خواب بسیار مهم است، زیرا نور آبی این دستگاه‌ها تولید ملاتونین (هورمون خواب) را مختل می‌کند.

نکات مهم برای آماده سازی فرزندان در آستانه شروع مدارس

تغذیه سالم 

کودکانی که در در طول سال تحصیلی در فعالیت‌های ورزشی شرکت می‌کنند، به یک رژیم غذایی متعادل و مناسب نیاز دارند. ترکیبی از پروتئین‌ها، کربوهیدرات‌ها و چربی‌های سالم به آن‌ها انرژی لازم برای تمرین و بازی را می‌دهد.

مصرف آب کافی نیز برای جلوگیری از کم‌آبی بدن بسیار مهم است. والدین باید از دادن نوشیدنی‌های شیرین و پرکالری به کودکان خود اجتناب کنند.

مدیریت اضطراب در کودکان

بازگشت به مدرسه می‌تواند برای برخی از کودکان باعث ایجاد اضطراب شود. والدین می‌توانند با آموزش مهارت‌های مقابله‌ای به فرزندانشان، به آن‌ها کمک کنند تا با اضطراب خود کنار بیایند. تکنیک‌هایی مانند تنفس عمیق، مدیتیشن و ورزش سبک می‌توانند به کاهش اضطراب کمک کنند.

همچنین، مهم است والدین به احساسات فرزندان خود گوش دهند و آن‌ها را درک کنند. با رعایت این نکات، والدین می‌توانند به فرزندان خود کمک کنند تا سال تحصیلی موفقی را آغاز کنند.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان