مغز چه زمانی بیشتر به ما دروغ می گوید ؟

خط سلامت: چرا مغزم مدام به من دروغ می گوید؟ این به این دلیل است که مغز ما از هک‌ها و میانبرهایی استفاده می‌کند تا تمام اطلاعاتی را که دریافت می‌کنیم و به آنها توجه می‌کنیم، معنا کند .

مغز چه زمانی بیشتر به ما دروغ می گوید ؟

مغز چه زمانی بیشتر به ما دروغ می گوید ؟ زمانی که خسته، بیش از حد کلافه و تحت فشار هستیم و زمانی که احساس خطر می کنیم یا خارج از منطقه راحتی خود هستیم مغز ما میانبرهایی را به کار می گیرد.

آیا مغز می تواند شما را فریب دهد تا چیزی را باور کنید؟

به گزارش خط سلامت هرکسی حرفی برای گفتن دارد و می‌خواهد صدایش شنیده شود، اما ما در برابر سوگیری تایید آسیب‌پذیر هستیم. اساساً، ممکن است هنگام خواندن یک خبر یا تماشای یک بحث، ناخودآگاه فقط به دنبال چیزی باشیم که از ایده‌ها و باورهای ما پشتیبانی می‌کند .

ناامیدی تا چه اندازه بر شما سایه می اندازد؟

این که آیا در مورد توانایی خود برای رهایی از بدهی احساس ناامیدی می کنید یا تقریباً در مورد همه چیز در زندگی احساس ناامیدی می کنید ، وحشتناک است.ممکن است مغز شما به شما دروغ بگوید.

مغز شما ممکن است به شما بگوید همه چیز وحشتناک است و شما را متقاعد کند که نمی توانید موفق شوید یا بگوید هیچ فرصتی برای بهتر شدن وجود ندارد.

اما به این معنی نیست که واقعیت دارد. افکار شما ممکن است تحریف شده ، نادرست یا کاملاً اشتباه باشند.

برخلاف جریان مغز خود تفکرکنید

احساسات ناامید کننده به افکار ناامید کننده دامن می زند و گرفتار شدن در یک چرخه منفی دیدن وضعیت بهتر را دشوار می کند.

حتی ممکن است به مواردی مانند "من همه چیز را قبلاً امتحان کرده ام و هیچ نتیجه ای ندارد!" فکر کنید. ممکن است چند مورد را امتحان کرده باشید ، اما همه چیز را امتحان نکرده اید.

برعکس فکر کنید

وقتی احساس ناامیدی می کنید ، فکر خواهید کرد چرا هیچ چیز بهتر نمی شود. چند دقیقه وقت بگذارید تا برعکس فکر کنید. اندکی تفکر در مورد نکات مثبت احتمالی راه های بیشتری را باز می کند .

در حالی که این احتمال وجود دارد که همه چیز عالی پیش نرود ، این احتمال نیز وجود دارد که آنها آنطور که شما پیش بینی کرده اید بد باقی نمانند.

درگیر حل مشکلات باشید

ناامیدی یعنی اوضاع بهتر نمی شود یا نمی توانید موفق شوید. اما ، همیشه می توانید کاری برای حل یک مشکل یا تغییر احساسات خود نسبت به مشکل انجام دهید.

اگر نمی توانید مشکل را حل کنید ، نحوه احساس خود را نسبت به مشکل تغییر دهید. آیا گذراندن وقت با اعضای خانواده می تواند کمک کند تا احساس بهتری داشته باشید؟

با یک دوست یا یکی از اعضای خانواده مورد اعتماد صحبت کنید

هنگامی که برای شناسایی راه حل های احتمالی در تلاش هستید یا برای شما مشکل است که با مشکل روبرو شوید ، با یک دوست یا یکی از اعضای خانواده تماس بگیرید.

به آنها بگویید چه چیزی را تجربه می کنید. آنها ممکن است بتوانند به شما کمک کنند تا از زاویه دیگری به مسائل نگاه کنید. یا استراتژی هایی را ارائه دهند که کمک کند احساس بهتری داشته باشید.

تدوین برنامه

بعد از اینکه ایده ها را توسعه دادید ، یک برنامه ایجاد کنید. تصمیم بگیرید که ابتدا چه قدمی را بر می دارید. به خاطر داشته باشید که اگر طرح الف کار نکرد ، می توانید برنامه ب را دنبال کنید.

ناامیدی گاه نشانه ای از یک مشکل بهداشت روانی مانند افسردگی است بنابراین اگر احساس ناامیدی بیش از دو هفته طول کشید به متخصص مراجعه کنید.

اکثر مسائل مربوط به سلامت روان قابل درمان هستند. درمان کمک می کند تا به آینده امیدوارتر باشید. به یاد داشته باشید فقط به این دلیل که چیزها ناامید کننده به نظر می رسند به این معنا نیست که چنین هستند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان