راه هایی برای زنده نگه داشتن عشق و به پای هم پیر شدن!

خط سلامت :هر رابطه ای برای تداوم و آرامش به تلاش نیاز دارد. در زندگی مشترک این تلاش دو طرفه و نیازمند حمایت و تلاش زوجین است. با وجود همسر کمک کننده و شناخت راه کار هایی زوجین به راحتی زندگی مشترک موفقی خواهند داشت.

راه هایی برای زنده نگه داشتن عشق و به پای هم پیر شدن!

اگر می‌خواهند رابطه به خوبی اوایل ازدواج و زندگی مشترک باشد، باید تلاش کنند عشق‌ را زنده نگه دارند. معمولا مدتی بعد از ازدواج یا وقتی زوجی بچه‌ دار می ‌شوند، چیزهای زیادی در رابطه‌ تغییر می‌ کند.

به گزارش خط سلامت راه هایی برای داشتن رابطه سالم در این مطلب مورد بررسی قرار گرفته است.

حفظ استقلال فردی

تصور اغلب افراد این است که همه‌ کارها، برنامه ‌ها و زمان‌ های زوجین باید با هم باشد تا زندگی مشترک‌ درست پیش برود. اما اگر واقعا می‌خواهند پیوند زناشویی‌ را محکم کنند، باید حدی از استقلال فردی را برای یکدیگر قائل شوند.

اگر زوجین تمام امور را با هم انجام دهند، هیچ ‌وقت فرصتی برای ارتقای شخصیت و توانایی‌ های فردی خود پیدا نخواهند کرد. اگر مدام به هم بچسبند، وابسته ‌تر می ‌شوند و هویت فردی خود را از دست می‌ دهند.

اگر برای دنبال‌ کردن سرگرمی‌ ها و علایق‌ زمان صرف کنند، رشد می کنند. به علاوه، اگر زوجین زمان بیشتری را صرف کارهای شخصی و جداگانه‌ کنند، بهتر زمان‌های با هم بودن را درک می‌ کنند و قدر زندگی مشترک‌ را می‌ دانند و خیلی راحت‌ تر به هم کمک می‌ کنند و با هم کنار می ‌آیند.

فرد نمی‌خواهد به همسر اجازه دهد با دوستان خود وقت بگذراند، چرا؟ چون فقط ازدواج کرده‌اند باید ارتباط با بیرون قطع شود؟ درست است باید در اجتماع مکمل یکدیگر باشند، اما باید هویت فردی خود راحفظ کنند. زمان‌ هایی را به‌ عنوان اوقات مردانه و زنانه به دوستان و دورهمی‌ها اختصاص دهند، طوری که روابط با دوستان‌ را حفظ کنند.

زنده نگه داشتن عشق

اگر می‌خواهند رابطه به خوبی اوایل ازدواج باشد، باید تلاش کنند عشق‌ را زنده نگه دارند. معمولا مدتی بعد از ازدواج یا وقتی زوجی بچه‌ دار می ‌شوند، چیزهای زیادی در رابطه‌ تغییر می‌ کند.

بنابراین باید برای ایجاد موقعیت ‌های خاص که زندگی را از یکنواختی در بیاورد تلاش کنند. قرار ملاقات‌ های شبانه ترتیب بدهند و مانند اوایل ازدواج یا دوران نامزدی‌با هم معاشرت کنند. این کار ازدواج را هیجان‌انگیز می‌ کند.

اگر موقعیت بیرون‌ رفتن ندارند در خانه زمان مشخصی را برای همسر تعیین کنند.

برای سالگرد ازدواج‌ کارت تبریک‌ های عاشقانه بفرستند.

روابط عاشقانه به سادگی زندگی مشترک را حفظ می کند و به آن حس تازگی می بخشد. بی‌مقدمه به همسر بگویند تصمیم دارند آخر هفته را به سفر بروند. برای کارهایی که هر دو دوست دارند، بدون اطلاع قبلی برنامه ‌ریزی و همسر را غافلگیر کنند.

کنار آمدن با یکدیگر

اگر واقعا دوست دارند رابطه‌ مثل روز‌های اول ازدواج‌ باشد، باید یاد بگیرند با هم کنار بیایند و هر زمان لازم باشد برای زندگی‌ فداکاری کنند.

رابطه‌ همیشه خوب و سرگرم‌ کننده نیست پس لازم است زمان‌های مشخصی برای صحبت‌ کردن جدی درباره‌ مشکلات‌ اختصاص بدهند.

مسئله حائز اهمیت این است که زوجین آن‌ قدر ارتباط محکمی داشته باشند که قبل از هر تصمیمی بدانند چه می‌خواهند و با هم هماهنگ شوند.

قبل از هر تصمیمی چه بزرگ و چه کوچک، باید حتما زوجین نظرات‌ خود را بگویند و دیدگاه‌ خود را توصیف کنند.

قبل از اینکه رابطه به خطر بیفتد، به این فکر کنند شاد ‌بودن، از ناراحتی ناشی از درگیری و دعوا با یکدیگر بهتر است. پس با هم نجنگند و سعی کنند با هم کنار بیایند.

حضور موثر در تمام لحظات

زمانی که همسر شرایط سختی دارد یا عصبی است، کنارش باشند تا آن وضعیت تمام شود و آن دوره را بگذراند. مهم است که از یکدیگر حمایت کنند. نباید انتظار داشته باشند همسر همیشه خلق‌ و‌خوی خوبی داشته باشد و باید این اطمینان را به او بدهند هر زمان نیاز باشد کنارش هستند.

پیروی از الگوی حمایت یک‌ طرفه‌ مداوم، خسته‌ کننده خواهد بود. پس اگر حس می‌ کنند همیشه نقش حمایت ‌گر را ایفا می‌کنند، درباره‌ اینکه همسرچگونه می‌ تواند حمایتگر باشد با او صحبت کنند.

توقعات واقع بینانه

اگر خواستار یک زندگی شاد هستند، باید درک کنند که نمی ‌شود هر روز به گردش بروند. به این معنی نیست که باید منتظر یک زندگی خسته‌ کننده باشند.

اما در عین حال باید واقع ‌بین باشند و واقعیت این است بعضی اوقات دعوا و اختلاف وجود دارد، یا چند روز حس خوبی نداشته باشند و زمان‌هایی وجود دارد که نمی‌توانند با همسر در یک اتاق بنشینند. طبیعی است که هیچ‌ چیزی ۱۰۰ درصد نیست، آنچه مهم است واقع ‌بینانه برخورد‌ کردن با شرایط است.

اگر انتظار دارند ازدواج همیشه گل‌‌ و‌ بلبل باشد، فقط خودرا نا امید خواهند کرد.

به ‌یاد داشته باشند همسر مانند هر فرد دیگری معایبی دارد، اگر توقع دارند او فرد کاملی باشد، چیزی جز ناراحتی و سرخوردگی نصیب‌ آنها نخواهد شد.

همسر را همان ‌گونه که هست بپذیرند. اگر موضوعی درباره‌ او آزاردهنده است با او صحبت کنند و بخواهند شرایط را تغییر دهد. از طرفی خود فرد آمادگی داشته باشد تا اگر از او انتقاد شد، بپذیرد و خود را اصلاح کند.

به پای هم پیر شدن

وقتی چند سال از زندگی مشترک‌ می‌ گذرد، فردی که با او ازدواج کرده ‌اند، دیگر همان آدمِ سابق نیست.

افراد در طول زندگی‌ تغییر می‌ کنند چون آموخته‌ ها و از همه مهم‌ تر تجربیات‌، مدام در حال تغییر است.

حتی دیدگاه‌ های افراد درباره‌ سیاست یا مسائل اجتماعی به مرور زمان تغییر می کند. اگر می ‌خواهند ازدواج سالمی را سپری کنند، باید بپذیرند در طی سال‌ ها هر دو تغییر خواهند کرد و مهم است که با هم رشد کنند، مسن‌ تر شوند و تغییرات‌ را بپذیرند.

باید بدانند همسر در حال چه تغییراتی است. اگر حس می ‌کنند تغییرات او غیرطبیعی است و دارد تبدیل به آدم دیگری می‌ شود، حتما درباره‌ این موضوع با او صحبت کنند.

همان‌طور که مسن‌ تر می‌ شوند، باید یاد بگیرند در عمق بخشیدن به شخصیت یکدیگر و رشد رابطه کمک کنند.

حتی مسائل کوچک مثل غذایی که دوست دارند یا تیم ورزشی مورد علاقه‌ بعد از سال‌ها مهم هستند. اهمیت دارد که به ‌عنوان یک زوج در گذر سال‌ ها بتوانند کنار هم با هماهنگی و طبق روال زندگی آرام، خوشحال باشند.

مهم است که با گذشت سال‌ ها از زندگی مشترک‌، زوجین همچنان یکدیگر را دوست داشته باشند و این واقعیت را درک کنند که هردو باید با پستی و بلندی‌ های زندگی با هم مواجه شوند.

اگر واقعا در یک زندگی شریک هستند، باید بتوانند با هم رشد کنند، با هم قوی‌ تر و قدرتمند تر باشند و از هر کس دیگری بیشتر یکدیگر را دوست داشته باشند.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان