مهمترین چیزی که رابطه تان را عاشقانه می کند

خط سلامت: مردان صمیمیت را چگونه می بینند؟ صمیمیت شامل نزدیکی، اعتماد، درک، ارتباط، آشنایی، محبت متقابل، تماس فیزیکی و رابطه جنسی است .

مهمترین چیزی که رابطه تان را عاشقانه می کند

بیشتر اوقات، وقتی به صمیمیت فکر می کنیم، به رابطه جنسی فکر می کنیم. اما صمیمیت خیلی بیشتر از تجربیات جنسی است.

به گزارش خط سلامت صمیمیت زمانی است که ما در سطح عمیق تری به هم متصل هستیم و به اشکال مختلف ظاهر می شود. می تواند فیزیکی، عاطفی، فکری، خلاقانه، متعارض، کاری، تجربی، زیبایی شناختی، معنوی، اجتماعی و غیره باشد.

رابطه زناشویی یکی از اصلی ترین عواملی است که صمیمیت زوجین را در زندگی مشترک پیش بینی می کند.

کیفیت و کمیت رابطه زناشویی، ارتباط مستقیم با میزان صمیمیت همسران بایکدیگر دارد. تحقیقات نشان داده است انجام برخی کارهای ساده در زندگی مشترک منجر به بهبود رابطه زناشویی می شود.

بهبود رابطه زناشویی

بهبود رابطه زناشویی در زندگی مشترک مستلزم توجه به نیازهای یکدیگر است. کاهش کیفیت رابطه زناشویی همیشه نتیجه تضعیف قوای جنسی یا سایر عوامل فیزیولوژیکی نیست؛ بلکه عوامل محیطی و کیفیت رابطه به آن تاثیر دارد. در ادامه برخی کارهایی که انجامشان منجر به افزایش کیفیت رابطه زناشویی می شود را ذکر می کنیم:

توجه به نیازهای شریک زندگی

یک راه برای بهبود کیفیت رابطه زناشویی، توجه به نیازهای شریک زندگی و تلاش برای ایجاد ارتباط صمیمی و راحت با شریک زندگی است.

برای برطرف کردن نیازهای احساسی و عاطفی همسرتان باید به قلب او نفوذ کنید، برای موفقیت در روابط زناشویی لازم است به احساسات شریک زندگی خود توجه ویژه ای داشته باشید.

ارتباط کلامی مثبت

برقراری ارتباط کلامی نقش بسیار کلیدی در بهبود کیفیت رابطه زناشویی ایفا می کنند. در مورد کتابی که خوانده اید صحبت کنید، برداشتتان از فیلم چند شب پیش که با هم دیدید را بیان کنید، در مورد اتفاقات مشترک زندگیتان به صحبت بپردازید، لطیفه تعریف کنید و خلاصه فاصله را با ارتباط هوشمند کلامی کم کنید.

این حس را در همسرتان زنده کنید که همیشه بحثی برای گفتن و گوشی برای شنیدن دارید.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان