چرا باید در بارداری هم مشکلات رابطه را حل کنید

خط سلامت: آیا استرس در دوران بارداری به جنین آسیب می رساند؟ استرس بیش از حد می تواند باعث ایجاد مشکل در خواب، سردرد، از دست دادن اشتها یا تمایل به پرخوری شود که همه اینها می تواند برای شما و جنین در حال رشد مضر باشد .

چرا باید در بارداری هم مشکلات رابطه را حل کنید

 سطوح بالای استرس همچنین می تواند باعث فشار خون بالا شود که احتمال زایمان زودرس یا نوزادی با وزن کم را افزایش می دهد.

به گزارش خط سلامت در دوران بارداری معمولا زوجین با طیف وسیعی از مشکلات جدید روبرو می شوند.

 زوجین برای کاهش تنش در دوران بارداری معمولا بجای حل مساله از مشکلات فرار می کنند؛ حال آنکه اجتناب و فرار کردن از مشکلات، معمولا شرایط را بدتر می کند.

فرار از مشکلات در دوران بارداری

تلاش برای فرار از مشکلات زوجی در دوران بارداری، به اصل زندگی مشترک صدمه وارد می کند.

به یاد داشته باشید در دوران بارداری و بعد از تولد نوزاد، باید بیشتر مراقب رابطه زوجی خود باشید و برای افزایش صمیمیت در روابط زناشویی تلاش کنید.

مشکلات روابط زناشویی در دوران بارداری

روابط زناشویی در دوران بارداری معمولا دچار تنش می شود. برخی زوجین گزارش می دهند که با شروع بارداری رابطه آن ها با همسرشان به دلایلی سرد شده است.

یکی از اصلی ترین مشکلات در دوران بارداری، عدم وجود ارتباط صمیمی بین زوجین است که منجر به فاصله گرفتن زوجین از یکدیگر می شود. پی بردن به اهمیت روابط زناشویی در دوران بارداری، اولین قدم در حل مشکل مذکور است.

روابط زناشویی در دوران بارداری

در رابطه مشترک معمولا عدم ارتباط و دوری از یکدیگر به کرات اتفاق می افتند و طرفین از آن بی خبر هستند. این اتفاق مخصوصا در دوران بارداری بیشتر رخ می دهد، چراکه زوجین معمولا دلمشغول موضوعات مرتبط با نوزادهستند. در دوران بارداری اولویت ها تغییر می کند و این تغییرات باعث بروز دوری و عدم برقراری ارتباط صمیمی بین زوجین می شود.

معمولا زوجین در این برهه خاص مجادلات بیشتری را تجربه می کنند و این موضوع و تنش ها بر روی روابط زناشویی در دوران بارداری تاثیر بسزایی میگذارد.

بهبود روابط زناشویی در دوران بارداری

یکی از موارد مهمی که معمولا در دوران بارداری زوجین از آن غافل می شوند، این است که نمی دانند فقدان ارتباطات سم رابطه زوجی است. چند راه برای حل مشکلات زوجی در دوران بارداری شامل:

استفاده از کلمات محبت آمیز

بازسازی ارتباط در دروران بارداری نیازمند صرف زمان، درک متقابل و حمایت قلبی است. در دروران بارداری در نقد کردن همسرتان دقت کنید و وقتی احساس می کنید چیزی در ارتباط زوجیتان درست پیش نمی رود؛ برای بیان آن از کلمات محبت آمیز استفاده کنید.

مثلا به سادگی سوال بپرسید: عزیزم همه چیز رو به راهه؟؛ عزیزم مشکلی وجود داره؟  این چنین رفتارهایی به نوعی مصداق شروع  یک ارتباط مثبت و سازنده است.

با گذشت زمان زوجین توجه کمتری به موضوع احساسات در روابط زناشویی می کنند. باید همسرتان را در تمام شرایط در اولویت قرار دهید و با ارتباط عاطفی کلامی شروع کنید. ما انسان های عاشق شنیدن حرف های خوبی هستیم که در موردمان زده می شود به خصوص از سمت کسی که دوستش داریم.

برای بهبود روابط زناشویی در دوران بارداری باید به طور مداوم از جملاتو کلمات زیبای احساسی استفاده کنید

صبور بودن و صحبت کردن در رابط با مشکلات

برای بهبود رابطه زوجی در دوران بارداری، باید زمان صرف کنید و دلیل مشکلات موجود را پیدا کنید. صحبت کردن در مورد مشکلات احتمالی به ظاهر آسان است، اما در حقیقت مشکل ترین بخش کار است، چون به احتمال زیاد شما بخشی از آن مشکل هستید. در این موقعیت باید بتوانید با ایجاد حمایت، درک و صبر سعی در حل مشکل کنید نه دامن زدن به آن.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان