چه عاداتی ضریب هوشی را افزایش می دهد؟

خط سلامت: چه چیزی باعث ضریب هوشی پایین در کودک می شود؟علل متعدد است: عوامل ارثی، ناهنجاری های ژنتیکی؛ مراقبت ضعیف بارداری؛ عفونت در بارداری؛ زایمان غیر طبیعی؛ بیماری در نوزادی؛ مواد سمی(مصرف الکل در بارداری، قرار گرفتن در معرض سرب، جیوه.

چه عاداتی ضریب هوشی را افزایش می دهد؟

چه چیزی باعث افزایش هوش کودک می شود؟

به گزارش خط سلامت مطالعه ای که توسط دانشگاه ایلینویز انجام شد نشان داد کودکان فعال بدنی از نظر فکری از همسالان خود بهتر عمل می کنند. آنها عزت نفس و سطح اعتماد به نفس بالاتری دارند. بنابراین، بیرون بروید و با فرزندان خود بازی کنید. حافظه آنها را به چالش بکشید: این کار را می توان از طریق بازی یا صرفاً با درخواست از آنها برای یادآوری انجام داد.

چه عاداتی ضریب هوشی را افزایش می دهد؟

اول از همه، انجام پازل، بازی های فکری یا بازی های حافظه به صورت روزانه به بهبود مهارت های شناختی مهم مانند حافظه، توجه و سرعت پردازش کمک می کند.

این تغییرات در عملکرد شناختی یادگیری، درک و به خاطر سپردن دانش جدید را آسان تر می کند. این منجر به افزایش کلی هوش می شود.

آیا IQ ژنتیکی است؟

هوش در محدوده طبیعی یک صفت چند ژنی است، به این معنی که تحت تأثیر بیش از یک ژن و در مورد هوش حداقل 500 ژن است . علاوه بر این، توضیح شباهت در ضریب هوشی افراد نزدیک نیازمند مطالعه دقیق است زیرا عوامل محیطی ممکن است با عوامل ژنتیکی همبستگی داشته باشند.

چه چیزی IQ را بیشتر از همه بالا می برد؟

آموزش حافظه، کنترل اجرایی و استدلال بصری فضایی می تواند به افزایش سطح هوش کمک کند. بهترین راه برای آموزش این نواحی از مغز، شرکت در فعالیت ها و بازی های متفکرانه، یادگیری مهارت های جدید و فعال نگه داشتن مغز است.

هوش کودک که به طور بالقوه موفقیت او را در زمینه های مختلف شغلی و تحصلی پیش بینی می کند، تا حدودی تحت تاثیر محیط اطراف او قرار دارد. 

 پژوهش ها نشان داده است پرورش هوش کودک پس از تولد، از طریق انجام یا عدم انجام برخی کارها امکان پذیر است.

افزایش هوش کودک 

پژوهش ها نشان داده است پدر و مادر نقش مهمی در پرورش و یا تضعیف هوش کودک ایفا می کنند. چند راه برای افزایش هوش کودک پس از تولد عبارت است از:

تماشای تلویزیون را محدود کنید

یادگیری زبان برای کودکان امری بسیار مهم به شمار می رود. و در زمینه یادگیری زبان، تلویزیون نمی تواند به هیچ عنوان در نقش یک معلم حقیقی وارد عمل شود. از آن جایی که برنامه های تلویزیونی قادر به گفت و گو با کودکان نیستند، حضور یک هم صحبت مانند والدین، حین تماشای تلویزیون قابلیت های شناختی و به ویژه هوش کودک را تا اندازه قابل توجهی توسعه می دهد.

روبرتا گلینکاف متخصص زبان شناسی اطفال و نویسنده کتاب آینیشتن می گوید تماشای تلویزیون ضمن آسیب رساندن به مهارت های شناختی، منجر می شود زمان ضروری برای توسعه سلول های مغزی، از طریق گفت و گوی رو در رو با انسان های واقعی، تلف شود.

تغذیه از شیر مادر

شیر مادر برای تکامل بهتر سلول های مغزی کودک ضروری  است.

پژوهش ها نشان داده است کودکان شش ساله ای که در دوران نوزادی از شیر مادر تغذیه می کنند، در تست های مرتبط با سنجش هوش، نمره بالاتر کسب می کنند( حدود  5 نمره).

بررسی ها نشان داده است کودکانی که در دوران نوزادی از شیر مادر تغذیه کرده اند، در ریاضیات، روخوانی و نوشتن موفق تر عمل می کنند.

یادگیری موسیقی

یادگیری موسیقی نقش مهمی در پرورش هوش کودک دارد.

کودکانی که پیانو و یا سازهای زهی می نوازند، معمولا مهارت های کلامی  بهتری نسبت به سایر کودکان دارند. تست های سنجش هوش افزایش 15 درصدی نمره هوش کلامی را در نتیجه یادگیری موسیقی نشان داده است.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان