مهربانی موجب کاهش درد، افسردگی و اضطراب می شود

خط سلامت: افرادی که از علائم افسردگی یا اضطراب رنج می برند ممکن است با انجام کارهای خوب برای دیگران به بهبودی خود کمک کنند .

مهربانی موجب کاهش درد، افسردگی و اضطراب می شود

یک مطالعه نشان داد انجام اعمال محبت آمیز منجر به بهبودهایی می شود که در دو روش درمانی دیگر که برای درمان افسردگی یا اضطراب استفاده می شوند، دیده نمی شود.

به گزارش خط سلامت تحقیقات جدید دانشگاه اوهایو نشان می دهد انجام کارهای خوب برای دیگران می تواند به کاهش علائم افسردگی یا اضطراب کمک کند . دیوید کرگ، فارغ التحصیل دکترا، و جنیفر چیونز، استاد روانشناسی، این مطالعه را اخیرا در مجله روانشناسی مثبت منتشر کردند.

مهربانی درد را کاهش می دهد

مهربانی باعث افزایش سروتونین و دوپامین می شود که انتقال دهنده های عصبی در مغز هستند که به شما احساس رضایت و رفاه می دهند و باعث می شوند مراکز لذت پاداش در مغز شما روشن شوند. اندورفین ها که مسکن طبیعی بدن هستند نیز می توانند ترشح شوند .علایم افسردگی و اضطراب را می توان به واسطه انجام برخی کارهای ساده کاهش داد.

 تحقیقات جدید نشان می دهد انجام اعمال نوع دوستانه به کاهش علایم افسردگی و اضطراب کمک می کند.

مهربانی و کاهش افسردگی و اضطراب

دیوید کرگ، از دانشگاه ایالتی اوهایو، می گوید: مهربانی و احترام گذاشتن به دیگران، برقراری روابط اجتماعی را تسهیل می کند. ارتباط اجتماعی یکی از اجزای زندگی است که به شدت با رفاه روانی و کاهش علایم افسردگی و اضطراب مرتبط است. انجام اعمال محبت آمیز یکی از بهترین راه ها برای ارتقای ارتباطات بین فردی است. 

چرا اعمال محبت آمیز افسردگی و اضطراب را کاهش می دهد؟

در یک مطالعه شامل 122 نفر در مرکز اوهایو که از علائم متوسط تا شدید افسردگی، و اضطراب، رنج می بردند؛ مشخص شد انجام اعمال محبت آمیز، پس از 10 هفته، افزایش رضایت از زندگی و کاهش علائم افسردگی و اضطراب را به دنبال دارد.

انجام اعمال نوع دوستانه و محبت آمیز، منجر می شود فرد به نیازهای دیگران تمرکز کند و کمتر از قبل کاستی و ناکامی های زندگی خود را مدنظر قرار دهد. چنین مکانیسم عملی باعث می شود افراد مبتلا به افسردگی و اضطراب احساس بهتری نسبت به خود داشته باشند.

اعمال محبت آمیز و تجربه احساس بهتر

انجام اعمال محبت آمیز توسط فردی که از افسردگی و سطح بالای اضطراب رنج می برد، نیازمند مراجعه به روانشناس بالینی و اصلاح خطاهای فکری است؛ چراکه افراد مبتلا به افسردگی انرژی لازم برای انجام کارهای داوطلبانه ( مانند کمک کردن به دیگران) را ندارند.

یک مطالعه نشان داده است انجام اعمال محبت آمیز، به واسطه ایجاد احساسات مثبت در افراد مبتلا به افسردگی و اضطراب، کاهش قابل توجه علایم افسردگی و اضطراب را به دنبال دارد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان